۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۰۱۹۵۶
در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با تولیت آستان حضرت معصومه مطرح شد؛

ویژگی های رسانه تراز از دیدگاه آیت الله سعیدی

ویژگی های رسانه تراز از دیدگاه آیت الله سعیدی
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه بر لزوم اتقان، صداقت و امانت داری از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: صداقت و امانت داری از شاخصه های رسانه تراز است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرعامل و عوامل خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت ایام الله دهه فجر گفت: در این دهه هر دستگاهی باید مواضع و عملکرد گذشته خود را بازبینی کند که چه مقدار به این نظام و جامعه خدمت کرده است.

وی افزود: پیشینه خود را ارزیابی کنید که چقدر به آن اهداف رسیده اید، رقبای خود را بشناسید چرا که در قرآن واژه «سارعوا» آمده است و تا انسان رقیب خود را نشناسد، از چه کسی می خواهد سبقت بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن بیان آیات و روایات بر لزوم اتقان، صداقت و امانت داری تاکید کرد و اظهار داشت: صداقت و امانت داری از شاخصه های رسانه تراز است و ما از زحمات ارزشمند شما تشکر می کنیم.

امام جمعه قم مبتلا شدن به ناهنجاری ها را بر اثر عدم شناخت رقیب برشمرد و ابراز کرد: شناخت رقیب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این رقیب می تواند از جنبه مثبت و منفی هر دو مورد نظر باشد.

آیت الله سعیدی با بیان آیه نباء عنوان کرد: سخن از مومنین یک سخن درون تشکیلاتی است و رابطه مومنین با هم رابطه اخوة و برادری است، خداوند با مومنین سخن های فراوانی دارد و یکی از آن ها در این آیه بیان شده که نسبت به خبر فاسق چه واکنشی باید از خود نشان دهند.

وی فاسق در آیه نباء را متفاوت از تعاریف فقهی دانست و تصریح کرد: منظور از فاسق در اینجا عام و خاص من وجه است یعنی کسی که خبر را درست نقل نمی کند، گاهی انسان های خوب و خوش باور نیز خبر را درست نقل نمی کنند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) ادامه داد: برای انتشار یک خبر باید به افقی نگاه کرد که این خبر باعث ندامت و پشیمانی نشود، بنابراین هم باید وظیفه و هم پیش بینی آینده را کرد.

آیت الله سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: معیار انتشار اخبار باید قواعد و ضوابط شرعی، رعایت قوانین کشور، تجربه دیگران، اطلاع از جرائم کار باشد، اگر این چارچوب ها رعایت شود به یک خبر ارزشمند دست خواهید یافت.

ارسال نظرات