۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۰۱۰۷۳
انصارالله یمن:

حمایت خارجی امارات را از اقدامات تلافی جویانه محافظت نخواهد کرد

حمایت خارجی امارات را از اقدامات تلافی جویانه محافظت نخواهد کرد
محمد عبدالسلام تاکید کرد که دریافت کمک خارجی توسط امارات مانع اقدامات تلافی جویانه ما نخواهد شد و ابوظبی باید اقدامات خصمانه علیه ملت یمن را متوقف کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالسلام امروز پنجشنبه در توییتی در صفحه کاربری خود نوشت: تا زمانی که امارات همراه با ائتلاف سعودی علیه ملت یمن اقدام کند، امنیتی نخواهد داشت.

وی نوشت: کشورهای کوچک متجاوز به یمن مانند امارات از یک بحران «خود امنیتی» رنج می برند.

عبدالسلام افزود: ابوظبی جز با عصاهای آمریکایی نمی تواند روی پاهای خود بایستد و تلاش می کند برای حمایت آمریکا «التماس» کند، زیرا برای خروج واقعی از باتلاق یمن به آن نیاز دارد. اگر امارات تجاوزاتش به یمن را ادامه دهد، هیچ امنیتی برای این کشور محقق نخواهد شد.

وی در توییت دیگری نوشت: کشورهای ائتلاف متجاوز در حالی که همچنان به جنایات و محاصره جمهوری یمن و کشتار غیرنظامیان و تخریب تاسیسات زیربنایی ادامه می دهند، امنیت را در انحصار خود می دانند، در حالی که ثبات و امنیت برای همه است و خداوند متعال می فرماید: هرکس به شما حمله کرد، همانند حمله‌ وی، بر او حمله کنید.

دوشنبه گذشته در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت دولتی «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت وابسته به این کشور را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و عناصر «داعش» تشکیل شده، برای حمله به استان «شبوه» یمن اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود، تجاوزات و جنایات علیه ملت یمن را تشدید کرده است.

در همین راستا جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی نیز در چند روز گذشته مناطق غیر نظامی در استان های «صنعاء، مأرب، صعده، شبوه، الجوف، نجران و عمران» را بیش از ۶۰ بار بمباران کردند.

به دنبال این حملات، دفتر سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف متجاوز نمی تواند صدای مردم را خاموش کند و محاصره کنونی ملت یمن دیر یا زود شکسته خواهد شد.

ارسال نظرات