۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۹۵۰۶۶
رئیس مجمع نمایندگان طلاب؛

اولویت سنجی‌های اشتباه، دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد

اولویت سنجی‌های اشتباه، دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: اشتباه در اولویت سنجی‌ها و بیان نقد‌های غیرضروری می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تاکید بر این که حوزه علمیه قم سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون که کشور در وضعیت خاصی قرار داشته، گرانی‌ها در کشور بی‌داد و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم غیور ایران ایجاد نموده، اشتباه در اولویت سنجی‌ها و بیان نقدهای غیرضروری می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در چهل و یکمین مجمع عمومی نمایندگان طلاب با اشاره به روایتی از امام هادی(علیه اسلام)، از رویکرد سلحشورانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی عزت آفرین بود، تقدیر کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به نزدیکی سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، فرازهایی از سیره این بانوی مکرم اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: موضوع شهادت حضرت معصومه(علیهم السلام) برای اکثر علما و تاریخ‌نگاران امر محرزی است؛ بدین منظور روز چهارشنبه برنامه ویژه‌ای در حرم مطهر برگزار و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

سخنران نشست ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی طلاب نیازمند توسط نمایندگان محترم، به ظرفیت‌های پسش رو برای بهبود اوضاع فرهنگی اجتماعی شهر قم اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به جلسات متعددی که با مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صورت گرفته است، مقرر شد تا نمایندگان محترم در امر به روز رسانی اطلاعات طلاب که یکی از پایه‌های بهبود خدمت رسانی‌های موثر است، مشارکت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با بیان این که نیازمند بهره مندی حداکثری از سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی طلاب و فضلای ارجمند هستیم، یادآور شد: فرم‌های خاصی به منظور تجمیع و به روزرسانی اطلاعات علمی، پژوهشی و سوابق اجرایی طلاب و فرهیختگان حوزوی آماده شده است که تکمیل دقیق این فرم‌‎ها توسط نمایندگان محترم می‌تواند در بهبود رویکردها و طرح‌ها و برنامه‌های بسیار موثر خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اوضاع سخت دوران کرونا، مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی حاکم بر کشور و دغدغه حامیان و مخالفان واکسن را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در ارائه رویکردها باید به شرایط خاص و ویژه دوران کرونا توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه قم سخنگوی نظام و پایگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اکنون که کشور در وضعیت خاصی قرار داشته، گرانی‌ها در کشور بی‌داد و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم غیور ایران ایجاد نموده، اشتباه در اولویت سنجی‌ها و بیان نقدهای غیرضروری می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد به مشکلات و فشارهای حاکم بر حوزه‌های استانی و دغدغه‌های مالی و بودجه‌ای مدارس دینی شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تحت هر شرایطی نباید نسبت به فعال‌سازی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت طلاب و فرهیختگان غافل شویم.

ارسال نظرات