۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۹۴۸۳۲
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهند

مسؤولان بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهند
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه کشتی یکی از ورزش های اصیل اسلامی است، گفت: مسؤولان بودجه فدراسیون کشتی را افزایش و نسبت به استعدادیابی این رشته اقدام شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، گفت: کشتی یکی از ورزش های اصیل اسلامی است و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با یکدیگر کشتی گرفتند و در تاریخ این موضوع نقل شده است.

وی با بیان اینکه ورزش کشتی یک امر باستانی است و قدیمی ترین برنامه در جامعه اسلامی است، افزود: از فعالیت های خود خسته و دلسرد نشوید و با برنامه ریزی و تلاش خود نسل جوان را آگاه و روشن کنید که کشتی ورزش بدن است و سبب محکم شدن ماهیچه بدن می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه با همت بالای خود استعدادیابی کرده و از هیچ تلاشی برای ترویج ورزش کشتی دریغ نکنید، بیان کرد: از فعالیت های خود خسته نشوید و قطعا در کار خود موفق می شوید، اگر در کار خود خدا را در نظر بگیرید خدا نیز به شما کمک می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: نباید کشتی باستانی از بین برود، از گذشته در مراسم های ازدواج کشتی انجام می شد و این موضوع نشان می دهد کشتی ریشه اسلامی دارد و مورد توجه بوده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهند و نسل جوان را به رشته کشتی سوق دهند، در گذشته هنگام ورزش کشتی اشعاری در مدح امیرالمومنین(ع) قرائت می شد و همه حیدر حیدر می گفتند.

ارسال نظرات