۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۹۴۶۱۳

واکنش سران عراق و جھان درپی حمله به منزل الکاظمی

واکنش سران عراق و جھان درپی حمله به منزل الکاظمی
شخصیت های عراقی و جھانی درپی حمله به منزل الکاظمی واکنش نشان دادہ انرا محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شخصیت های عراقی و جھانی درپی حمله به منزل الکاظمی واکنش نشان دادہ انرا محکوم کردند.

مقتدی صدر:

هدف از حمله به منزل الکاظمی، بازگرداندن عراق به هرج و مرج و بی دولتی است

صدر در توییتی نوشت:« این اقدام تروریستی که مقام بالای کشور را هدف قرار داد، هدف گیری آشکار عراق، ملت و امنیت آن و بازگرداندن این کشور به دوران آشوب است تا نیروهای غیردولتی بر آن تسلط یابند».

صدر برای اطمینان یافتن از سلامتی نخست وزیر عراق با وی تماس گرفت و در جریان این تماس بر حمایت و ایستادگی در کنار دولت و نهادهای آن علیه این حمله تأکید کرد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است.

بارزانی:

سوء قصد به جان الکاظمی، تحولی خطرناک است

بارزانی، امروز(یکشنبه) در توییتی نوشت:«این اقدام تروریستی یک تحول خطرناک است که امنیت و ثبات کشور را تهدید کرده و تبعات بدی را به همراه دارد». .

بارزانی در این توییت، اقدام نافرجام ترور نخست وزیر به وسیله پهپاد را که صبح امروز، منزل الکاظمی در بغداد را هدف قرار داد، محکوم کرد.

بامداد امروز(یکشنبه) گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است.

العبادی:

حمله مشکوک علیه الکاظمی را محکوم می‌کنم/ ما در میدان جنگ نیستیم

«حیدر العبادی»، رهبر ائتلاف «النصر» و نخست وزیر اسبق این کشور صبح امروز (یک شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را محکوم کرد.

العبادی در پیام توییتری خود ضمن آن که حمله به محل اقامت الکاظمی در منطقه سبز شهر بغداد به وسیله هواپیمای بدون سرنشین را مشکوک خواند، خواهان احتیاط در قبال تلاش برای آشفته کردن اوضاع در عراق شد.

در ادامه پیام رهبر ائتلاف النصر آمده است: دیروز تظاهرکنندگان مسالمت آمیز کشته شدند و امروز نیز نخست وزیر هدف قرار گرفت، آقایان ما در میدان جنگ نیستیم؛ مرحله کنونی حساس است، هوشیاری و خویشتن داری یک ضرورت است و گفت و گو، تفاهم و همبستگی نیز به مسائل وجودی برای کشور تبدیل شده اند.

این در حالی است که پیشتر هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق در بیانیه ای، اعلام کرده بود که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، هدف یک ترور نافرجام به وسیله پهپاد بمب گذاری شده قرار گرفته است.

به دنبال آن نیز، الکاظمی ضمن درخواست از همگان برای انجام گفت و گوی هدفمند و سازنده به خاطر عراق و آینده آن، خاطر نشان ساخت: پهپادها و موشک های بزدل، کشورها و آینده ما را نمی سازند.

عمار حکیم:

حکیم در توییتی نوشت:« حمله به منزل نخست وزیر یک اقدام محکوم شده و مذموم است، زیرا موجب بحرانی شدن شرایط، به خطر افتادن حیثیت دولت و بدنامی عراق در افکار عمومی جهان می شود».

وی افزود:« حمله به رئیس عالی ترین قدرت اجرایی عراق نمود یک تحول خطرناک است که اگر تصمیم گیران درصدد رفع عواقب آن برنیایند، هشداری برای حوادث خطرناک تر است و دستاوردهایی که در سطح امنیتی، سیاسی و اقتصادی محقق شده است را به خطر می اندازد».

بامداد امروز(یکشنبه) گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است.

میشل عون :

تلاش نافرجام برای ترور الکاظمی را محکوم کرد

عون در اظهاراتی گفت: این تلاش نه تنها شخص الکاظمی بلکه ثبات و امنیت عراق، تلاش های صرف شده در راه تقویت وحدت ملی، فعالسازی اقتصاد ملی و فراهم کردن زندگی مرفه برای مردم عراق را هدف قرار داده است.

منابع خبری در عراق اعلام کردند که منزل الکاظمی بامداد امروز(یکشنبه) با یک حمله پهپادی هدف قرار گرفت اما به خود وی آسیبی وارد نشد.

وزارت خارجه عربستان:

اقدام تروریستی علیه الکاظمی را محکوم می‌کنیم

وزارت امور خارجه عربستان سعودی پیش از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، تلاش نافرجام برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از طریق حمله به محل اقامت وی در منطقه سبز شهر بغداد به وسیله هواپیمای بدون سرنشین را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) آن را منتشر کرده، آمده است: عربستان سعودی اقدام تروریستی بزدلانه که نخست وزیر عراق را هدف قرار داد را به شدت محکوم می کند و ایستادگی کامل خود در کنار دولت و ملت عراق در مقابله با همه تروریست هایی که بیهوده در تلاش هستند تا از بازیابی بهبودی و نقش این کشور، تثبیت امنیت و ثبات و تقویت رفاه و توسعه آن جلوگیری کنند را مورد تاکید قرار می دهد.

این در حالی است که هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق بامداد امروز با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، هدف یک ترور نافرجام قرار گرفته جایی که به وسیله پهپاد بمب گذاری به محل اقامت وی در منطقه سبز شهر بغداد حمله شده بدون آن که آسیبی ببیند.

به دنبال آن نیز، سرلشکر «سعد معن»، مدیر اطلاع رسانی وزارت کشور عراق در بیانیه ای، تاکید کرد که تلاش برای ترور الکاظمی به وسیله سه هواپیمای بدون سرنشین انجام شده جایی که نیروهای امنیتی دو هواپیما را سرنگون کردند با این حال هواپیمای سوم منزل وی را هدف قرار داده و در میان نیروهای حفاظتی شمار زخمی بر جای گذاشته است.

رئیس جمهوری مصر:

واکنش رئیس جمهوری مصر به تلاش نافرجام برای ترور الکاظمی

سیسی در بیانیه ای اظهار کرد:« با نگرانی بسیار اخبار تلاش مجرمانه ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در صبح امروز را دنبال کردم و این اقدام ظالمانه را محکوم می کنم. از خداوند می خواهم وی را حفظ کند و امنیت و ثبات را در عراق محقق کند».

السیسی همه احزاب و نیروهای سیاسی در عراق را به آرامش، کناره گیری از خشونت و هم بستگی برای حفظ ثبات دولت و تحقق خواسته های ملت برادر عراق فراخواند.

شورای همکاری خلیج فارس:

تلاش برای ترور الکاظمی را محکوم کرد

« نایف فلاح مبارک الجحرف»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای تلاش نافرجام برای ترور پهپادی را محکوم کرد.

جحرف بر رد قاطعانه چنین حملات جنایتکارانه که امنیت و ثبات عراق را هدف قرار داده تأکید کرد: با عنوان این که امنیت عراق به مثابه امنیت کشورهای عضو این شورا است، هم بستگی شورای همکاری خلیج فارس را برای حفظ امنیت، ثبات و تمامیت ارضی این کشور با دولت و ملت عراق ابراز می نمایم.

نوری مالکی:

هدف قرار دادن خانه الکاظمی مردود و محکوم است

نوری المالکی در بیانیه ای اعلام کرد: هدف قرار دادن منزل نخست وزیر اقدامی مردود و محکوم، و تشدید اوضاع امنیت عمومی است که از چالش ها و نقض فزاینده رنج می برد.

مالکی خواستار حل و فصل مدبرانه اوضاع به دور از خشونت شد و افزود: به احساس مسئولیت و آرامش دعوت می کنیم.

رئیس ائتلاف دولت قانون ادامه داد: باید به سیاست مداران عاقل این فرصت داده شود تا به دور از واکنش های تشنجی با مسائل برخورد کنند.

وی درد ادامه بر تداوم تحقیقات شفاف در حوادث روزهای گذشته و کشتار معترضان و توسل به زور تاکید کرد و افزود: وظیفه همه، دوری از فضای تنشزای امنیتی و پایبندی به روش های دموکراتیک مبتنی بر قانون اساسی است.

رسانه های عراقی بامداد امروز(یکشنبه) از حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور و تلاش نافرجام برای سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی خبر دادند.

حزب اسلامی عراق:

هدف قرار دادن الکاظمی را محکوم کرد

حزب اسلامی تأکید کرد که تنش هایی که عراق، امروز شاهد آن است به نفع هیچ کس نیست و کشور را به ناکجا آباد می برد.

این حزب تمام ائتلاف های سیاسی را به ایفای نقش مثبت در نزدیک سازی دیدگاه ها برای نجات عراق از آشوبی که عاقبت خوشی ندارد فراخواند.

رسانه های عراقی بامداد امروز(یکشنبه) از حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور خبر داده، اعلام کردند که سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی ناکام مانده است.
خبر را در فرات نیوز ببینید.

سخنگوی نظامی نخست وزیر عراق:

الکاظمی آسیبی ندیده است/ حمله فقط تلفات مادی داشت

ژنرال یحیی رسول اظهار کرد: این حمله فقط خسارت های مادی در پی داشت و به الکاظمی آسیبی وارد نشده است.

رسول افزود: سرویس های امنیتی جمع آوری مدارک و شواهد درباره این تلاش نافرجام برای هدف قرار دادن فرمانده کل قوا را آغاز کرده اند.

منابع خبری در عراق بامداد امروز(یکشنبه) از حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور در منطقه سبز و تلاش نافرجام برای ترور او خبر دادند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق:

بیانیه جدید در خصوص حمله به منزل الکاظمی

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک گفت:« نیروهای امنیتی توان دفع تهدیدها را دارند».

خفاجی افزود که نیروهای امنیتی به انجام وظیفه خود اقدام کرده اند و همه چیز طبق برنامه ریزی پیش می رود.

پیشتر، یک عضو اطلاع رسانی امنیتی از مورد حمله قرار گرفتن الکاظمی در یک تلاش نافرجام تروریستی با پهپاد بمبگذاری شده خبر داده بود.

وزارت کشور عراق:

ترور نافرجام الکاظمی با ۳ پهپاد انجام شد

سرلشکر «سعد معن»، مدیر اطلاع رسانی وزارت کشور عراق صبح امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، جزئیات جدیدی در رابطه با حمله به محل اقامت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در منطقه سبز شهر بغداد به وسیله هواپیمای بدون سرنشین ارائه داد.

سرلشکر معن در بیانیه خود در این باره آورده است: آن چه روی داد یک اقدام بزدلانه و خائنانه است که کشور عراق و همه مردم عراق را هدف قرار داده چرا که الکاظمی نماینده همه مردم است و آن چه اتفاق افتاد یک اقدام تروریستی است که کاملا مردود است.

در ادامه بیانیه مدیر اطلاع رسانی وزارت کشور عراق آمده است: تلاش برای ترور به وسیله سه هواپیمای بدون سرنشین انجام شد، نیروهای امنیتی دو هواپیما را سرنگون کردند با این حال هواپیمای سوم منزل الکاظمی را هدف قرار داد؛ الکاظمی آسیبی ندیده با این حال این حمله در میان نیروهای حفاظتی شمار زخمی بر جای گذاشته که هم اکنون تحت درمان هستند.

سرلشکر معن ضمن اعلام این که تحقیقات گسترده در رابطه با حمله به محل اقامت نخست وزیر عراق آغاز شده، تاکید کرد که تیم های کاری کاملی نیز تشکیل شده که برای رسیدن به عاملان حمله و حامیان آنها، همه منابع و تلاش های خود را از طریق پیگیری، بررسی دوربین های مدار بسته و مناطق آغاز حمله و همچنین سازوکار مورد استفاده به کار می گیرند.

این در حالی است که پیشتر هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق در بیانیه ای، اعلام کرده بود که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، هدف یک ترور نافرجام به وسیله پهپاد بمب گذاری شده قرار گرفته است.

به دنبال آن نیز، الکاظمی ضمن درخواست از همگان برای انجام گفت و گوی هدفمند و سازنده به خاطر عراق و آینده آن، خاطر نشان ساخت: پهپادها و موشک های بزدل، کشورها و آینده ما را نمی سازند.

رئیس جمهوری عراق:

دیدار رئیس جمهوری عراق با مصطفی الکاظمی پس از ترور نافرجام

دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که صالح در جریان این دیدار بر محکومیت حمله بزدلانه تروریستی به مصطفی الکاظمی تأکید و این اقدام شکست خورده که به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات عراق بود را محکوم کرد.

کاظمی نیز بار دیگر بر اقدام در مسیر اصلاح اوضاع در زمینه های مختلف و حمایت از روند قانونی تأکید کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات