۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۹۴۴۴۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نظام استکباری به دنبال سیطره فرهنگ غربی بر جهان است

نظام استکباری به دنبال سیطره فرهنگ غربی بر جهان است
خراسان شمالی – حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: نظام غربی به دنبال این است که فرهنگ برگرفته از مادیات و دنیاگرایی را بر سایر ملت‌ها تحمیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته فرهنگ عمومی، به تبیین اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه و تهدیدات پیرامون آن پرداخت.

وی با بیان اینکه فرهنگ خمیرمایه و روح یک جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای رصد نشاط یا افسردگی و پیشرفت یا عقب‌ماندگی یک جامعه به فرهنگ آن می‌نگرند و با توجه به فرهنگ هر جامعه در مورد آن قضاوت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های ویژه برای شناسایی ملت‌های متمدن دنیا فرهنگ آنها است، گفت: اینکه یک ملت پیشرفته، مترقی و قابل‌اعتماد و اعتنا باشد به فرهنگ آن ملت بازمی‌گردد.

وی افزود: تجلی و نمود فرهنگ در آداب ‌و رسوم، مراسمات عزاداری و شادی، پوشش، ادبیات، رفتارهای اقتصادی، سلامت بازار، رفتارهای حاکم بین مردم و مسئولین و ... است و تمام این موارد مشخصه‌های اصلی فرهنگ یک جامعه هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای تحمیل فرهنگ‌ها بوده و بسیاری از تمدن‌ها دوست دارند فرهنگ خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: نظام غربی به دنبال این است که فرهنگ برگرفته از مادیات و دنیاگرایی خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کرده و با داشتن فضای رسانه‌ای قوی، فرهنگ منحط را در پوشش و سایر موارد بر سایر جوامع و فرهنگ ها استیلا دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ غربی و لیبرالی ملهم از نگاه‌های شیطانی است، اظهار کرد: رضاخان به دنبال این بود که فرهنگ غربی را بر جامعه ایران تحمیل کند و امروز هم فضاهای رسانه‌ای بیگانه به دنبال این هستند فرهنگ غربی را به عنوان یک ارزش در جامعه رواج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: سیطره و تسلط فرهنگی به دنبال خود سیطره اقتصادی، سیاسی و نظامی را می‌آورد، هویت آن ملت را بر ملت دیگر تحمیل می‌کند و ملتی که مورد هجوم قرار می‌گیرد از درون تهی می‌شود./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات