۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۹۱۰۲۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان جوانان و ارزش‌های دینی است

دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان جوانان و ارزش‌های دینی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: امروزدشمن در تهاجم فرهنگی خود منش، روش و کنش ما را تحت تأثیر قرار داده و در این تهاجم به دنبال شکاف بین جوانان با ارزش‌های دینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کاروان دوچرخه سواری غریب الغربای مشهد اردهال کاشان به خراسان رضوی، گفت: زیارت امام رضا (ع) برای اعضای کاروان دوچرخه سواری تنها منحصربه حضور درآستان مقدس این امام نیست، چرا که شما ازآغازحرکت از مبداء تا به مقصد و بالعکس به عنوان زائرامام رضا (ع) قلمداد می‌شوید.

وی افزود: هرقدمی که به آستان مقدس امام رضا(ع) نزدیک می‌شوید به عنوان برکات و حسنات اعضای کاروان دوچرخه سواری غریب الغربای مشهد اردهال کاشان از سوی فرشتگان نوشته می‌شود.

وی افزود: شما اعضای کاروان دوچرخه سورای کاشان که ازمشهد اردهال کاشان کربلای ایران به مشهد پایتخت معنوی ایران رکاب می‌زنید زائر امام رضا(ع) قلمداد می‌شوید و زائر امام رضا (ع) نیزباید شرایط زیارت را در وجود خود فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه اعضای کاروان دوچرخه سواری کاشان باید شرایط زیارت امام رضا (ع) را از قبل برای خود فراهم کنند، گفت: اعضای کاروان دوچرخه سواری کاشان با وضو رکاب بزنند و از لحظه آغاز تا ورود به آستان مقدس امام رضا (ع) با قصد زیارت باشید.

آیت الله سلیمانی گفت: هنگام ورود به حرم امام رضا (ع) حتما با غسل زیارت وارد شوید چرا که هیچ زیارتی به غیر زیارت امام و پیامبرو حضرت زهرا (س) نماز زیارت ندارد، اما زیارت امام معصوم نماز زیارت دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری در مسیر زیارت امام رضا (ع) تأکید کرد و متذکر شد: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی خود منش و روش و کنش ما را تحت تأثیرقرارداده است و در این تهاجم به دنبال شکاف بین جوانان با ارزش‌های دینی است.

وی با تقدیر و تجلیل از حمایت کنندگان برگزاری توردوچرخه سواری مشهد اردهال کاشان تا مشهد الرضا با هدف فرهنگ دوچرخه سواری و ترویج معارف دینی، گفت: دراین اوضاع وانفسای تهاجم فرهنگی برگزاری چنین برنامه‌های قابل تمجید و تعریف است.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: در مسیرحرکت اعضای کاروان به مشهد مقدس با توقف در آمل و پیاده روی در مسیر آمل تا مزار شریف علامه حسن زاده آملی و عرض ارادت به این عالم ربانی که اعتقاد عجیبی به زیارت امام رضا (ع) داشت برای زائران این امام رئوف حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه مسیحی و یهودی و حتی بهائی‌ها به امام رضا (ع) متوسل شده و کرامات دیده اند، اظهارداشت: خداوند در قرآن نیزمی فرماید، امام رضا تنها یک شخصیت غربی یا شرقی نیست بلکه شخصیتی جهان شمول به تمام معنا است.

سجاد مظفری تبار سرپرست کاروان دوچرخه سواری کاروان دوچرخه سواری غریب الغربای مشهد اردهال کاشان نیز ابتدای این دیدار گفت: سفیران علی ابن باقر (ع) جمعه هفته جاری ۹ مهر سفر ۱۳۰۰ کیلومتری فرهنگی، ورزشی و معنوی مشهد اردهال کاشان تا مشهد الرضا (ع) را آغاز خواهند کرد تا پنجشنبه هفته آینده همزمان با شهادت امام رضا (ع) وارد مشهد مقدس شده و با زیارت شمش الشموس غریب به ارض طوس نایب زیاره مردم خوب کاشان خواهند بود.

وی افزود: بیست و یکمین سفر یکهزار و ۳۰۰ کیلومتری تیم منتخب دوچرخه سواری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان با هدف معرفی مشهد اردهال و آقا علی ابن امام محمد باقر (ع)، ترویج و تبلیغ روز بدون خودرو، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و برقراری روابط ورزشی بین شهرداری کاشان و شهرداری‌های مسیرحرکت تیم و تبلیع برای واکسن کرونا، برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ۲۱۰/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات