۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۸۷۱۷۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

عاشورا مکتب انسان‌ساز در حیات بشری است

عاشورا مکتب انسان‌ساز در حیات بشری است
مرکزی ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عاشورا مملو از عبرت‌ها و درس‌های انسان‌ساز است، گفت: عاشورا مکتب انسان‌ساز در حیات بشری است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران عاشورای حسینی در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به قیام حسینی گفت: مبارزه با فساد، ظلم و کفر و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین فرایض دینی به عنوان پایه‌های اساسی قیام عاشورای حسینی بود چراکه سیدالشهدا(ع) برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی قائل بود و در کلام امام(ع) از اهداف قیام کربلا بود.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام، شاهد مبارزات و حرکت‌های حق‌طلبانه بوده که هر یک به شکلی در تثبیت و تعمیق ارزش‌های اسلامی و نفی ستم، ظلم و فساد تاثیرگذار بوده است ولی در این بین، نهضت عاشورای حسینی همچون خورشید تاباندر طول تاریخ می‌درخشد و روشنایی‌بخش دل‌های مشتاق است که در طول تاریخ هیچگاه سرد نشده و خاموشی ندارد.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: قیام سرخ عاشورا مکتبی حیات‌بخش انسانی و امام حسین(ع) عصاره همه حقایق الهی است و از این جهت وجود مبارک این امام همام تنها به‌ شیعیان و مسلمانان تعلق ندارند و در این ایام شهادت جانسوز سیدالشهدا(ع) می‌بینیم همه ادیان، مذاهب برای عزای امام حسین(ع) عزادار است و نشان از تعلق این امام همام به‌ همه انسان‌ها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ماه محرم گفت: همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند اسلام ناب محمدی به برکت محرم و صفر زنده مانده و ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با دین مبین اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و آموزه‌های دینی و اخلاقی است و همه جنبه‌ های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و در جامعه تعمیق شود.

وی اضافه کرد: مردم با بهره گرفتن از آموزه‌های عاشورایی امروز می‌توانند برنامه‌های زندگی خود را به شکلی تنظیم کنند که افتخار در پی داشته باشد و با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر و بهتر آشنا شوند چراکه فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی و افتخارآفرینی است.

آیت الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا مملو از عبرت‌ها و درس‌های انسان‌ساز است که در این مکتب نورانی جلوه‌های بندگی در کربلا است که سیدالشهدا(ع) با شناخت از معبود وعشق به معبود عبادت و نیایش به درگاه خداوند برای خشنودی خدا کار کرد و صبر پیشه کرد و عزتمندی و آنچه که تکلیف بود را انجام داد.

امام جمعه اراک عنوان کرد: این درحالی بود که در شب عاشورا و روز عاشورا امام حسین(ع) در لحظه لحظه این روز عشق و دلدادگی به معبود و فنای فی الله را نشان داد و در بهبوحه جهاد نیز از یاد خدا و اقامه نماز غافل نشد.

ارسال نظرات