۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۷۰۶۸
مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب:

مبارزه قاطعانه با زیاده خواهی‌ها؛ مطالبه جدی مردم از دولت سیزدهم

مبارزه قاطعانه با زیاده خواهی‌ها؛ مطالبه جدی مردم از دولت سیزدهم
اصفهان ـ حجت الاسلام کشاورز گفت: امروز مطالبه جدی امت حزب الله از دولت آقای رئیسی این است که مانع زیاده خواهی‌ها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی کشاورز مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب، در مجموعه رهپویان وصال اصفهان، با بیان اینکه باهم بودن و اجتماع موجب شد تا امام حسین(ع) دعوت کوفیان را بپذیرند، گفت: باهم بودن از کجا باید شروع بشود؟ نقطه شروع ما نیستیم بلکه حاکمان جامعه هستند، اگر تصمیم بگیریم به عنوان دانه های تسبیح کنار هم قرار بگیریم نخ این تسبیح حاکمان جامعه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حاکم جامعه تأثیر بسیار زیادی بر شرایط جامعه دارد، اگر بخواهیم همدلی اتفاق بیافتد باید از حاکمان جامعه شروع کنیم چرا که آنها تأثیر بسیار زیادی بر جامعه دارند، به قدری این تأثیر زیاد است که روایت می‌فرماید «مردم بر دین حاکمان جامعه هستند» این موضوع نشان دهنده اهمیت حاکمان در شرایط جامعه است.

حجت الاسلام کشاورز با اشاره به اینکه یک حاکم بی رحم می تواند باعث بی رحم شدن جامعه شود، تصریح کرد: حاکمان در طول تاریخ بر مردم تأثیر بسیار زیادی داشته‌اند، معاویه جو را علیه امام علی(ع) به سمتی برد که مردم پس از نماز واجب می‌دانستند ایشان را مرود لعن قرار بدهند، حاکم در این حد بر جامعه اثر می گذارد، روایت می‌فرماید «مردم بیشتر از پدرانشان به حاکمان جامعه شبیه می‌شوند.» این روایت اهمیت نقش حاکمان جامعه را به ما گوشزد می‌کند.

مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب در ادامه افزود: باید ببینیم حاکمان ما چه درکی از شرایط جامعه دارند، آیا افراد همدلی هستند یا اینکه حاضر هستند در مناظرات انتخاباتی برای اینکه به قدرت برسند آبروی افراد را ببرنند و همه اقوام و مذاهب کشور را به جان هم انداخته و از شرایط سوء استفاده کند؟

وی ادامه داد: حاکمی که بخواهد در جامعه همدلی ایجاد کند باید به نحوی باشد که امام علی(ع) در روایت به آن تصریح کرده‌اند و مطالبه مردم از حاکمان باید این روایت باشد، ایشان می‌فرمایند مردم چهار حق بر گردن حاکم دارند، نخستین اینکه حاکم باید خیرخواه و دلسوز مردم باشد، اینکه یک مسؤولی دو سال از دفتر خود خارج نشود و خبر از درد مردم نداشته باشد، لیاقت حکومت بر مردم را ندارد.

حجت الاسلام کشاورز قانع شدن مردم به حکومت چنین حاکمی را زمینه ایجاد مشکلات بزرگ در جامعه عنوان کرد و گفت: حق دوم مردم بر حاکم این است که حاکم باید به فکر معیشت مردم باشد، مردمی که درگیر مشکلات گسترده اقتصادی و معیشتی و بیکاری هستند ناخودآگاه به سمت بی رحمی می‌رود، نمی‌توان از افرادی که درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند انتظار مهربانی و همدلی داشت.

مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب با اشاره به توجه امام علی(ع) به معیشت و مسکن مردم در زمان حکومت 5 ساله ایشان، اظهار کرد: امام علی(ع) مسکن و غذای مردم خود را حل کردند، ایشان می‌فرمایند شکم گرسنه دین و ایمان درستی ندارد و انسان فقیر نزدیک به کافر شدن است.

وی خاطرنشان کرد: سومین حق مردم بر گردن حاکم این است که مردم از سوی حاکم آگاه شوند، حاکم باید با جهل مردم مبارزه کند، حاکم جامعه نباید مردم را به زور به سمت بهشت ببرد اما کسانی که مردم را فریب می‌کنند باید از سوی حاکم با آنها برخورد شود و بساط جهل و فریب مردم برچیده بشود، حاکم وظیفه دارد مانع فریب خوردن مردم از طریق افزایش آگاهی آنها شود.

حجت الاسلام کشاورز چهارمین حق مردم بر گردن حاکم در کلام امام علی(ع) را تأدیب قانون شکنان عنوان کرد و افزود: حکومت دینی باید گردن افراد زیاده‌خواه را بشکند، امروز مطالبه جدی امت حزب الله از دولت آقای رئیسی این است که مانع زیاده خواهی‌ها شود و نباید ذره‌ای از این مطالبه کوتاهی کرد، جمهوری اسلامی زمینه‌ساز ظهور نخواهد شد مگر اینکه این چهار موضوع محقق شود./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات