۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۸۶۹۴۶

تجمع دوستداران امام حسين (ع) در حلب سوريه

تجمع دوستداران امام حسين (ع) در حلب سوريه
شیعیان شهر حلب سوریه با گردهمایی در مسجد النقطه عزاداری شب های محرم را برگزار می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیعیان شهر حلب سوریه در مسجد مشهد النقطه {مشهد الحسین} گردهم آمدند تا مجالس عزاداری شب‌های محرم را برگزار و واقعه کربلا را در اذهان جاودانه کنند.

در این مجالس با ایراد خطبه‌هایی واقعه الطف {واقعه کربلا} شبیه سازی و بر درس گرفتن از امام حسین (ع) تاکید می‌شود.

محمد محمود، خبرنگار الاتجاه در این باره گزارش داد: ساکنان مناطق مختلف شهر حلب سوریه در مسجد مشهد النقطه جمع شده اند تا مجالس عزاداری شب‌های عاشورا را برگزار کنند.

شیخ محمد حسین، پژوهشگر دو حوزه اسلامی و سیاسی به خبرنگار الاتجاه گفت: ما هم اکنون و به ویژه با توجه به این که در این پیچ خطرناک قرار گرفته ایم، به مکتب {امام} حسین، علیه السلام نیاز داریم. از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم همه ملت‌ها را اعم از مرد و زن، مسلمان و حتی غیرمسلمان به مکتب اباعبدالله الحسین برگرداند که گردآورنده تمام اندیشه‌ها و ادیان است.

خبرنگار شبکه ادامه داد: در این مجالس عزاداری که با حضور ساکنان حلب برگزار می‌شود، سخنرانی‌های مذهبی ایراد و سرود‌هایی خوانده می‌شود که قهرمانی‌های سید الشهداء و فرزند رسول خدا (ص) را روایت می‌کند. شرکت کنندگان در این مجالس بر ادامه دادن مسیر و خط مشی امام حسین (ع) تاکید و این پیام را به سراسر جهان ارسال می‌کنند که از مستضعفان سراسر جهان حمایت و از انسانیت دفاع می‌کنند و در راه آن جان می‌دهند.

شیخ محمد حظه، امام جماعت و خطیب مسجد جامع {امام} علی بن ابی طالب (ع) در گفتگو با خبرنگار الاتجاه تصریح کرد: این مکان مقدسی که در آن قرار داریم به قطرات خون امام حسین (ع) متبرک است و این قطرات خون همچنان برای حمایت از مستضعفان و مقابله با مستکبران می‌جوشد. عاشورا را در این مکان مقدس گرامی خواهیم داشت. قیام، اخلاق و اصول را از امام و آقایمان امام حسین (ع) یاد می‌گیریم.

شهروند سوری نیز به خبرنگار شبکه گفت: امروز به این مکان مقدس آمدیم تا سالگرد {شهادت} اباعبدالله الحسین (ع) را گرامی داریم و به تمام کشور‌های جهان یادآوری کنیم که این انقلاب را که امام برای تصحیح دین ناب محمدی به پا کرد، هرگز از یاد نخواهیم برد.

خبرنگار الاتجاه ادامه داد: موکب‌ها و مجالس حسینی بزرگ و کوچک را گردهم آورده است. این مراسم‌ها که با غم و اندوه و ابراز تسلیت همراه است، برگزار می‌شود تا فاجعه کربلای مقدس در عقل و قلب نسل‌ها یکی پس از دیگری جاودانه شود./۹۸۸/

ارسال نظرات