۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۸۶۶۸۴
مترجم فارسی کتاب «رسالة الولایه»:

علامه طباطبایی کمال حقیقی انسان را در سایه ولایت الهی امکان پذیر می‌داند

علامه طباطبایی کمال حقیقی انسان را در سایه ولایت الهی امکان پذیر می‌داند
حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: علامه طباطبایى در رسالة الولایه می‌خواهد مقام مخلص را برای ما بیان کند که انسان باید تلاش کند با تزکیه و تهذیب نفس به این حقایق پی ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق حسن‌زاده، مترجم فارسی کتاب «رسالة الولایه» در سخنرانی خود در مراسم رونمایی از ترجمه ترکی استانبولی این اثر که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، مطرح کرد: رسالة الولایه از آثار نفیس و کم‌نظیر علامه طباطبایى است. این کتاب با اینکه متن عربی آن 50 صحفه است، اما علامه طباطبایی مطالب و رازهایی را در این کتاب فرموده که در هیچ کدام یک از کتاب‌هایشان بیان نکرده است. چنانکه آیت‌الله جوادی آملی رسالة الولایه را (بهترین اثر و شاهکار علامه طباطبایی) می‌دانند.

وی افزود: علامه طباطبایی سفرنامه و زندگینامه عرفانی خود را در رسالة الولایه نوشته و اسراری را که طی طریقی پی پرده به شکل نوشتاری در آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده تأکید کرد: علامه طباطبایی در رسالة الولایه می‌خواهد مقام مخلص را که آخرین مقام است، برای ما بیان کند که انسان مخلص، اخلاص خود را نمی‌بیند و خدا را ولی خود می‌داند.

مترجم فارسی کتاب «رسالة الولایه» گفت: در واقع، انسان به مقام ولی الله می‌رسد و می‌خواهد اثبات کند که ولایت برای همه بندگان ممکن است و انسان باید تلاش کند با تزکیه و تهذیب نفس به این حقایق پی ببرد.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی کمال حقیقی انسان را در سایه پذیرش ولایت الهی امکان پذیر می‌داند، اظهار کرد: ولایت ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) انحصاری است. علامه طباطبایی در این کتاب به معارف و رازها و علوم سری نهفته در دین اشاره دارد که از دسترس ما مخفی مانده و کسی جز خداوند متعال یا شخصی که خدا بخواهد و بپسندد، دیگری از آن مطالب اسرارآمیز اطلاعی ندارد.

مترجم فارسی کتاب «رسالة الولایه» ادامه داد: آنکه عالم و آدم تحت تدبیر خداوند سبحان دیدن و ولی‌الله شدن در این کتاب ارزشمند به زیبایی بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده اذعان کرد: علامه طباطبایی در این کتاب توضیح می‌دهند که ائمه اطهار(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و رسول اکرم(ص) اصحاب اسرار داشتند و همه انسان‌ها ظرفیت این مسائل را نداشتند.

بنابر اعلام اين خبر، با همکاری مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه، مراسم رونمایی از ترجمه ترکی استانبولی کتاب «رساله الولایه» اثر علامه طباطبایی(ره) با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمود صدقی‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا، حجت‌الاسلام والمسلمین حميد پارسانيا، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغي،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسين خسروپناه و حجت‌الاسلام والمسلمین صادق حسن‌زاده، مترجم كتاب، اكرم كلش، حسن قناعتلي، مترجم كتاب به زبان تركي استانبولي و احمد تورگوت در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

کتاب «رسالة الولایه» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شده است. در این کتاب، مترجم علاوه بر ترجمه متن رساله الولایه از زبان عربی به زبان ترکی استانبولی با استفاده از سه شرح صورت گرفته بر رساله مذکور از آیت الله جوادی آملی، مرحوم آیت‌الله صانعی زنجانی و محمد حسین رحیمی، شرح رساله را از زبان فارسی به زبان ترکی استانبولی ترجمه کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات