۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۸۳۵۲۷

امر به معروف و نهی از منکر دو عنصر تاثیرگذار در حکومت اسلامی

امر به معروف و نهی از منکر دو عنصر تاثیرگذار در حکومت اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: ایجاد موقوفه برای امر به معروف و نهی از منکر وابستگی های اقتصادی و مادی حرکت های علمی و عملی در این زمینه را تامین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به احیاء موقوفات امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیاء امر به معروف و نهی از منکر احیاء همۀ ارزش های دینی است، باید با نگاه علمی، فرهنگی به امر به معروف و نهی از منکر موجب بسط و پیشرفت آثار آن در جامعه شویم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو عنصر تاثیرگذار در حکومت اسلامی است، امروز باید با شرکت واقفان متعدد موجب نیت واحد در احیاء این امر خداپسندانه باشیم، امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز رشد اصول اساسی اسلام است، ایجاد موقوفه برای امر به معروف و نهی از منکر وابستگی های اقتصادی و مادی حرکت های علمی و عملی در این زمینه را تامین می کند.

وی با بیان اینکه واقفین خیراندیش باید در موضوع موقوفات امر به معروف و نهی از منکر  فعال شوند، اظهار داشت: امید است با عدم گزینشی عمل کردن به امربه معروف و نهی از منکر و تامین و پشتیبانی آن از ناحیه ایجاد موقوفات معین در این زمینه، واقفین خیراندیش فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه افزود: امروز برای بحث شریعت و تمدن سازی انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ایران اسلامی خون های پاکی به زمین ریخته شده که شناساندن جنبه ها و ابعاد مختلف آن نیازمند فرصت، هزینه و مطالعات عالمانه دارد،  امید است شاهد بصیرت و هوشیاری جامعه در نشر معارف دین و دوری از منهیات باشیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به احیاء موقوفات امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: موقوفه امربه معروف و نهی از منکر نیاز امروز جامعه ای است که برای پیشرفت در اهداف خویش باید تلاشی مضاعف در خود ایجاد نماید، نمازگزاران مساجد، هیأت داران موکب ها برای ایجاد موقوفه امربه معروف و نهی از منکر ویژه هر استان اقداماتی را مبذول کنند.

ارسال نظرات