۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۷۴۵۷۳

مراسم گرامیداشت شهید محمدباقر حکیم در نجف اشرف

مراسم گرامیداشت شهید محمدباقر حکیم در نجف اشرف
هم زمان با روز شهید در عراق مردم این کشور در حرم امیرالمومنین علی علیه السلام یاد عالم فرزانه محمد باقر حکیم را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هم زمان با سالروز شهادت سید محمد باقر حکیم در عراق مردم این کشور در حرم امیرالمومنین علی علیه السلام یاد عالم فرزانه محمد باقر حکیم را گرامی داشتند.

هجده سال پیش در چنین روزی این عالم برجسته بدست جنایتکارترین افراد به شهادت رسید. عراقی‌ها امروز سالروز شهادت این عالم فرزانه را گرامی داشتند.

بعد از سقوط صدام حسین، ترور شخصیت‌های شیعی و بزرگ عراقی که می‌توانستند نقشی عمده در عراقی جدید ایفا کنند، در دستور کار تکفیری‌ها و نیرو‌های صدامی قرار گرفت. یکی از این شخصیت‌های تاثیرگذار شهید محمد باقر حکیم بود که به نماد روحانیت شیعه تبدیل شده بود.

سرانجام این عالم مجاهد و نامدار پس از سقوط رژیم صدام به تبلیغ و فعالیت سیاسی و اقامه نماز جمعه در صحن علوی پرداخت، اما هنوز چند ماه از ورودش به زادگاه خویش نگذشته بود که در هفتم شهریور ۱۳۸۲ خورشیدی پس از اقامه چهاردهمین نماز جمعه در حرم علوی در حالی که از حرم خارج می‌شد، در پی انفجار ۲ خودروی بمب‌گذاری شده همراه بیش از ۱۰۰ تَن از نمازگزاران به شهادت رسید./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات