۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۰۱۸
هشدار حجت الاسلام رفیعی به مسؤولان؛

با اشتباه خود، به اعتقاد مردم ضربه نزنید

با اشتباه خود، به اعتقاد مردم ضربه نزنید
استاد حوزه علمیه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: تک تک مسؤولان باید مواظب باشند که با اعمال خود، به دین و اعتقادات مردم ضربه نزنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در سخنرانی دهه سوم ماه صفر حرم حضرت معصومه(س)، گفت: پیامبر اکرم (ص) در ابعاد اعتقادی و رفتاری جاهلیت تغییر ایجاد کرد با یاری امیرالمؤمنین(ع) و حضرت خدیجه(س) توانست آن جامعه را متحول کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: براساس معارف قرآن کریم، وقتی سخن ارزش به میان می آید، فرقی میان زن و مرد نیست و زنان می توانند به اوج انسانیت عروج کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه آزادی انسان، مطلق نیست، اظهار داشت: حقوق مشترکی در جامعه وجود دارد و برای رعایت حقوق جامعه باید افراد اصلاح شوند؛ جامعه اصلاح شده، جامعه ای عامل به معروف و بدون منکر است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه شهر مدینه در زمان ورود پیامبر اکرم(ص) شهر متشتتی بود، به اقدامات ایشان پس از ورود به مدینه اشاره کرد و افزود: اولین کار پیامبر نگارش قانون اساسی و ملزم کردن افراد به رعایت حقوق دیگران بود؛ سپس پیامبر اکرم(ص) جریان برادری را مطرح و بین مهاجر و انصار عقد اخوت بست.

وی ایجاد کانون فکری مسجد را از دیگر اقدامات پیامبر اکرم(ص) پس از ورود به مدینه دانست و ابراز کرد: تعلیم و آموزش، ازدواج، حل اختلافات، تجهیز نظامیان برای جنگ از جمله فعالیت های مسجد در صدر اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه نباید کارکرد مسجد به برگزاری نماز جماعت محدود کرد، گفت: متأسفانه کارکردهای مسجد محدود شده است؛ مسجد باید در هر محله با کانون جوانان و محور اصلی باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) بر روی تمام ارزش های غلط، خط بطلان کشید، اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارهای پیامبر اکرم(ص) این بود که بین یاران خودش تساوی قائل شد و ارزش نسب و ارتباط با خود را از بین برد و تقوا را ملاک برتری بین انسان ها معرفی کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه جامعه دینی پازلی است که تمام اجزا آن باید به درستی چیده شود، ادامه داد: برای اصلاح جامعه باید همه ارکان جامعه سالم باشند؛ اگر از آغاز انقلاب مقابل ربا ایستاده بودیم بسیاری از ضربه ها را نمی خوردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه دوگانگی بین گفتار و عمل مردم را نسبت به دین بدبین می کند، عنوان کرد: دلیل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در جامعه جاهلی، مطابقت بین عمل و گفتار ایشان بود.

استاد حوزه علمیه افزود: فکر نمی کنم در چهل سال پس از انقلاب، چنین شرایط سختی برای مردم به وجود آمده باشد؛ تک تک مسؤولان باید مواظب باشند که با اعمال خود به دین و اعتقادات مردم ضربه ای وارد نکنند./1350/پ202/ق

ارسال نظرات