۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۰۳۳
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

مجلس شورای اسلامی مانع اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور شود

مجلس شورای اسلامی مانع اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور شود
تهران - حجت الاسلام دادگر با بیان اینکه سند تحول بنیادین یک سند اسلامی ایرانی است، گفت: مجلس شورای اسلامی مانع اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید امین الله دادگر نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ظهر امروز در پنجمین هم اندیشی فقه نظام ساز با «نقد سند 2030 از منظر فقه التربیه» که از سوی این موسسه در محیط اسکایپ برگزار شد، گفت: تحول تدریجی و براساس برنامه و نقشه راه صورت می پذیرد.

وی سند تحول بنیادین را یک نقشه راه برای تعلیم و تربیت کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه  حرکت نظام آموزشی کشور کمتر بر اساس این سند استوار است و این امر را می توان در وضعیت مدارس و دانشگاه ها مشاهده کرد.

حجت الاسلام دادگر مراد از تحول را رسیدن به وضعیت بهتر بیان و عنوان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین تعامل لازم است و همه باید برای اجرای آن تلاش کنند؛ سند تحول بنیادین یک سند اسلامی ایرانی است.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تشریح و تبیین سند تحول بنیادین را برای اساتید و معلمان لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: سند تحول بنیادین اثری فاخر و ارزشمند است که مانع بسیاری از موازی کاری ها و برخوردهای سلیقه ای در حوزه آموزشی می شود.

وی بومی سازی و هدف گذاری در تحول را بسیار مهم دانست و گفت: مقایسه سند 2030 با اسناد بالادستی کشور نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ با کمی مقایسه می توان به کامل بودن و عالی بودن سند تحول بنیادین پی برد.

حجت الاسلام دادگر ادامه داد: آموزش و پرورش با آن سیاست سیزده گانه یک امر حاکمیتی است بنابراین نقش مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در عدم اجرای سند 2030 کجا است که مانع اجرای این سند در کشور شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان توجه به نوع معنویات و اخلاق را در حوزه تربیت بسیار مهم بیان کرد و گفت: ارزش های معنوی و فضیلت های اخلاقی از جمله ایثار، گذشت و فداکاری را باید متناسب با نگاهی که قرآن و عترت تشریح کرده اند در حوزه تربیت دنبال کرد زیرا اسلام به دنبال رسیدن بشر به مکارم اخلاق است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات