۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۳۷۱
آیت الله میرباقری:

تحلیل صلح امام حسن با ادبیات لیبرالیستی ظلمی آشکار است

تحلیل صلح امام حسن با ادبیات لیبرالیستی ظلمی آشکار است
تهران - آیت الله میرباقری گفت: با ادبیات مارکسیستی و لیبرالیستی نمی‌توان واقعه عاشورا و صلح امام حسن مجتبی(ع) را تحلیل کرد این نوع تحلیل سطحی ظلم به امام معصوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در حسینیه مرحوم آیت‌الله حق‌شناس، گفت: همان‌گونه که کلام امام معصوم حجت است فعل ایشان نیز حجت محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه قول و فعل معصوم جزء منابع فقهی شیعه محسوب می‌شود، ادامه داد: برای همین علما و حوزه‌های علمیه فعل معصوم را موردتوجه قرارداده و آن را تحلیل می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به اینکه امام معصوم در مقام بندگی هرگز حتی از قول پروردگار سبقت نمی‌گیرد، اظهار داشت: کسانی می‌توانند اسرار الهی را درک کنند که ظرفیت فهم آن را داشته باشند؛ ائمه اطهار(ع) محرم اسرار الهی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) به‌واسطه اسم اعظم بر همه عالم هستی اشراف کامل دارند، عنوان کرد: امام معصوم واسطه بین بشر و پروردگار است و همه هستی از ایشان فرمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) هیچ برنامه‌ای جز برنامه الهی برای این عالم ندارند، بیان داشت: فهم فعل معصوم همانند فهم آیات قرآن کریم است و تنها کسانی می‌توانند حقایق قرآن و فعل معصوم را درک کنند که طهارت نفس داشته باشند.

آیت‌الله میرباقری بابیان اینکه قیام امام حسین(ع) عالم هستی را تحت تأثیر قرارداد، ابراز کرد: تحریف واقعه عاشورا تنها این نیست که بخشی از واقعه کربلا نقل و یا به آن دروغ اضافه شود بلکه کوچک شمردن این فعل که توانست عالم هستی را تحت تأثیر خود قرار دهد نیز تحریف عاشورا به شمار می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مأموریت امام معصوم در عالم دنیا بر اساس آیات الهی است، بیان داشت: برای همین فعل معصوم عین قرآن کریم و خود قرآن ناطق است؛ برای درک افعال معصوم شرح صدر لازم است.

وی در پایان ادامه داد: بنابراین با ادبیات مارکسیستی و لیبرالیستی نمی‌توان واقعه عاشورا و صلح امام حسن مجتبی(ع) را تحلیل کرد این نوع تحلیل سطحی اقدامی کودکانه و ظلم به امام معصوم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات