۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۶۲۹۶۵
مدیر حوزه علمیه همدان تأکید کرد؛

ضرورت نگاه ویژه طلاب به روستاهای فاقد روحانی

ضرورت نگاه ویژه طلاب به روستاهای فاقد روحانی
همدان - آیت الله موسوی اصفهانی گفت: حوزه های علمیه برای طالبان معنویت و تقوا یک مکان ایده آل است و در همین حوزه های علمیه است که درس جهاد، تقوا و تهذیب را فرا می گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان همدان اظهار داشت: امروز ما به عنوان امانتداران حوزه از پیشینیان و علما هستیم و باید به این موضوع بسیار اهمیت بدهیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: از سوی دیگر کسانی که خداوند آنها را در مسیر طلبگی قرار داده است، باید قدر این فرصت را به خوبی بدانند و متوجه باشند که مورد عنایت حضرت ولی عصر (عج) هستند.

این استاد حوزه علمیه همدان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شما طلاب به عنوان سربازان دین رسول خدا (ص) شناخته می شوید و این مسؤولیت کمی نیست و جامعه از شما انتظارات بسیاری دارد.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به اینکه طلاب باید تمام تلاش خود را در راه اعتلای دین خدا داشته باشند، اظهار کرد: حوزه های علمیه برای طالبان معنویت و تقوا یک مکان ایده آل است و در همین حوزه های علمیه است که درس جهاد، تقوا و تهذیب را فرا می گیریم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه نشست امروز ما به دو علت برگزار شده است، گفت: جلسه امروز از یک سو برای خیرمقدم به طلاب جدیدالورود است و از سوی دیگر ارج نهادن به جایگاه علمی و معنوی حجت الاسلام والمسلمین قائینی.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین قائینی در طول حضور 10 ساله خود در حوزه علمیه استان همدان خدمات ارزشمندی داشته و نیز وی باعث رونق گرفتن درس خارج شد که این کاری بزرگ در بحث علوم دینی است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: امسال نیز برای درس خارج در حدود 100 نفر ثبت نام کرده‌اند و این از برکات تلاش و حضور حجت الاسلام والمسلمین قائینی در حوزه علمیه استان همدان است.

این استاد حوزه علمیه استان همدان در ادامه سخنان خود افزود: براساس آماری که در دست داریم بیش از 70 روستا در استان همدان از نعمت داشتن روحانی بی بهره هستند، بنابراین از طلاب واجد شرایط می خواهیم که به این مهم توجه کامل داشته باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: کسی که غم دین و معنویت دارد، هرگز برای کسب مادیات وارد میدان نمی شود، از این رو شما طلاب گرامی باید همواره دغدغه دین را داشته باشید و به عنوان پاسداران دین خدا انجام وظیفه کنید./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات