۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۴۳۸
نماینده ولی فقیه در همدان:

حوزه فرهنگ در کشور مغفول مانده است

حوزه فرهنگ در کشور مغفول مانده است
همدان - امام جمعه همدان گفت: نگاه ما به مسایل جامعه نباید تک بُعدی باشد یعنی به همان اندازه که به مسایل اقتصادی توجه می شود باید به مسایل فرهنگی نیز توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان که با حضور نوبخت؛ معاون رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در هر شهر و استانی که سراغ داریم ظرفیت و پتانسیل های بسیار نهفته است که نیازمند شناسایی و بهره برداری از آنها هستیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: در همدان ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه به معنای واقعی وجود دارد، از این رو برای رسیدن به این منظور نیازمند حمایت های دولتمردان از این استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم مساله اشتغال جوانان همدانی برطرف شود، گفت: نگاه ما به مسایل جامعه نباید تک بُعدی باشد یعنی به همان اندازه که به مسایل اقتصادی توجه می شود باید به مسایل فرهنگی نیز توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: باید اذعان کرد که در طول 40 سال گذشته تاکنون مساله فرهنگ عمومی در کشور مغفول مانده است و این خود زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها بوده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید فرهنگ و اقتصاد به موازات همدیگر حرکت کنند، گفت: با وجود اینکه اقتصاد و فرهنگ به نوعی به هم گره خورده اند، ولی متاسفانه در کشور می بینیم که این دو هرگز در یک مسیر حرکت نکرده اند.

امام جمعه همدان بیان داشت: شاید در طول 2 دهه گذشته در بحث توسعه کارهای بسیاری در کشور انجام شده باشد، ولی با این وجود در حوزه فرهنگ کم کاری های زیادی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه بیان داشت: برای نمونه می توان گفت که در دوران تبلیغ پیامبر گرامی اسلام در کنار بیان آموزه‌های دینی توسط ایشان، ثروت حضرت خدیجه(س) هم در آن زمان وجود داشت و این اتفاق زمینه ساز توسعه فرهنگی و انقلاب فرهنگی در آن دوران بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: باید شورای فرهنگ هر شهر و استانی مورد توجه مسؤولان باشد و نسبت به مباحث فرهنگی شهر و کشور نباید هرگز بی تفاوت بود، زیرا زیان های فرهنگی برای جامعه بسیار خطرناک است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه این استان از پیشینه تاریخی بسیار بلندی برخوردار است، گفت: بهترین و زیباترین جلوه از این فرهنگ والا در استان همدان همین بس که عزاداری های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و این موضوع در کشور بسیار انعکاس خبری بسیار بالایی داشت./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات