۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۸۰۱
آیت الله شاهچراغی:

کارکنان دولت شبانه روز در فکر خدمت صادقانه به مردم باشند

کارکنان دولت شبانه روز در فکر خدمت صادقانه به مردم باشند
سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: فلسفه تشکیل تمامی نهاد‌های انقلابی خدمت به مردم است، کارکنان دولت شبانه روز در فکر خدمت صادقانه به مردم باشند.
به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در آیین تجلیل از کارمندان بسیجی نمونه که به مناسبت روز کارمند توسط بسیج ادارات و کارکنان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در دفتر امام‌جمعه سمنان برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بسیاری از آیات قرآن و روایات دین اسلام را تفسیر، معنا و ترسیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: یکی از این روایات، روایتی از امام صادق (ع) است که فرموده‌اند «نور خدا ایمان است»؛ هر که مؤمن است ایمانش قوی و محکم است و سخنانش حکیمانه و عاقلانه است.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: مصداق بارز آن امام خمینی (ره) است که با تکیه بر ایمان الهی آینده را می‌دیدند و با همین آینده‌نگری نهاد‌های متعددی را که همگی در خدمت نظام و انقلاب و مردم هستند پایه‌گذاری کردند.

وی گفت: تمامی دولتمردان، کارمندان و کارکنان دولت باید شبانه‌روز در فکر خدمت گذاری صادقانه به مردم باشند و فرصت‌ها را غنیمت بشناسند و مانند آن عالمی باشند که از او پرسیدند اگر به شما بگویند یک ساعت دیگر از عمرت بیشتر باقی نمانده شما در این فرصت باقی‌مانده چه می‌کنید، آن عالم در پاسخ نگفت نماز می‌خواند یا مناجات می‌کنم بلکه گفت جلوی درب منزلم می‌نشینم تا حاجات مردم را در همان فرصت اندک برآورده کنم حتی اگر به‌اندازه یک استخاره کردن باشد.

آیت الله شاهچراغی اظهار داشت: کار و جهاد در راه خدمتگزاری به مردم عبادت است و باید قدر این پست‌ها و لباس خدمتگزاری در هر جایگاهی را دانست و به احسن وجه به مردم خدمت کرد و گرهی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم باز کرد.

وی بسیج را نهادی مقدس دانست و گفت: بسیج ادارات از جمله اقشار بسیج است که در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی‌کند و شبانه‌روز نمی‌شناسد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: بسیج یعنی حضور به‌موقع در صحنه‌های مهم مانند کمک مؤمنانه، کرونا، سیل، زلزله و امدادرسانی به مردم و بسیجی به‌موقع بسیج و بسیجی در میدان حاضر است و باید گفت که همین‌گونه نیز هست.

امام جمعه سمنان افزود: بسیج همواره جلودار و پیشگام بوده و از نهاد‌های مقدس انقلاب و نظام است که از سوی امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شده است.

آیت الله شاهچراغی گفت: یکی از مشکلات جامعه امروز فاصله گرفتن از خداوند است؛ باید فاصله خود را با پروردگار کم کنیم تا مشکلات امروز جامعه در بخش‌های مختلف حل و فصل شود./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات