۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۱۶۶۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مستضعفان جهان دل به انقلاب اسلامی بسته اند

مستضعفان جهان دل به انقلاب اسلامی بسته اند
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: برگزاری مجالس سوگواری امام حسین (ع) برای تربیت انسان هایی مانند شهید رجایی، باهنر و حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در مراسم عزاداری پنجمین شب محرم در حرم مطهر رضوی گفت: فریاد و فغان، اشک روان و آه سوزان در عزای اباعبدالله(ع) عبادت است.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمود:«آه و ناله کردن بر مظلومیت ما خاندان پیامبر، تسبیح خداست، برمظلومیت و مصائب ما اندوهگین شدن عبادت است همچنین پنهان نگه داشتن اصرار و رموز ما بر بیگانگان جهاد در راه خداست.»

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که یکی از بهترین روش های تقرب به خدا، ارادت، محبت و تبعیت از محمد و آل محمد(ص) است، ابراز کرد: این همه ثواب که بر عزداری امام حسین(ع) ذکر شده است و برپایی مجالس عزا، حضور در این مجالس و گریه و عزاداری بر حسین بن علی(ع) یکی از بهترین راه های گسترش محبت اهل بیت(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عزاداری های با شکوه و جهت دهنده و آموزنده یک نشانه نوکری امام حسین(ع) است، برای جبران از خود گذشتگی و ایثار اهل بیت(ع) می توان به آن ها عشق ورزی داشته، ولایت و رهبری آن ها را قبول کرده و در همه شئون زندگانی از پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر اطاعت کنیم.

وی به درس های قیام امام حسین(ع) اشاره و بیان داشت: راز این همه سفارش به برگزاری این مجالس مرثیه سرایی، نوحه خوانی و گریه کردن برای این است که ما با معارف این خاندان و این مکتب آشنا شویم؛ در مکتب شهیدان عاشورا درس های عزت مندی، شرافت مداری، سربلندی، استقلال، آزادی و از زیر یوق ظالمان نجات یافتن به چشم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا به طرفداران حق شرافت خواهی، سربلندی دفاع از دین و حمایت از ارزش های والای انسانی را آموخت همچنین این درس را داد که جمعیت اندک طرفدار حق که اعتقاد راسخ به خدا داشته و پیرو ولایت هستند از دشمان هراس نداشته باشند و بر بزرگترین قدرت ها پیروز خواهند شد، خداوند نیز در این مورد می فرماید:« كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ».

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مکتب آزادی خواهی و عزت مداری امام حسین این هنر را دارد که شخصیت های فداکار، با ایمان، مخلص، با نجابت، با شرافت، در برابر دشمن قدرتمند و در برابر دوست متواضع مانند شهید رجایی، شهید باهنر و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را تربیت کند بنابراین برگزاری این مجالس و برپایی سوگواری حسین بن علی(ع) برای این است که در این مکتب چنین انسان هایی تربیت شوند.

وی وضعیت انقلاب اسلامی ایران در امروز را مصداقی از وضعیت امام حسین(ع) در کوفه بیان و ابراز کرد: دل مردم کوفه با اباعبدالله(ع) بود و ارادتمند به ایشان بودند اما به خاطر یزید و یزیدیان و قدرت و شمشیر آن ها در برابر حضرت قرار می گیرند امروز نیز در ایران علوی و رضوی بدانید که دل میلیاردها نفر در جهان با انقلاب ایران است اما به خاطر مشتی یزید و یزیدیان و عمر سعد و عبیدالله بن زیاد روزگار و نیز به خاطر دنیا طلبی به دشمنی با ما برخاسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: این یک امتیاز مهم است که مستضعفان جهان دل به نظام و انقلاب اسلامی بسته اند و امید دارند که این انقلاب و نظام شاخ شیطان ها را بشکند تا آن ها از زیر یوق ستمگران نجات یافته و لبیک یا حسین بگویند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات