۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۱۶۶۳
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع):

اندیشمندان غربی نیز انقلاب ما را برگرفته از قیام سیدالشهدا می‌دانند

اندیشمندان غربی نیز انقلاب ما را برگرفته از قیام سیدالشهدا می‌دانند
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک گفت: اندیشمندان غربی در تحلیل‌های خود، انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) دانسته اند و به تأثیر هیأت‌های مذهبی اشاره کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سخنرانی شب پنجم محرم با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» به تبیین ارتباط قیام امام حسین(ع) و ظهور حضرت مهدی(عج) پرداخت و گفت: حادثه کربلا سبب شد که مسیر حق از باطل روشن شود و امام زمان(عج) نیز همان آرمان و هدف قیام سیدالشهدا را دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با اینکه قیام امام حسین(ع) الگوی و الهام دهنده قیام های شیعیان در طول تاریخ بوده است، بیان کرد: بعد از حادثه کربلا جنبش ها و قیام های مختلفی همچون قیام توابین و مختار به خوانخواهی امام حسین (ع) در امت اسلامی رقم خورد و این مسأله نقش هدایت گری امام حسین(ع) را بر جنبش ها و جریان های اسلامی نشان می دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تبیین نقش نهضت عاشورا در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی نیز با الگوی قرار دادن نهضت حسینی به پیروزی رسید و همچنین روضه های خانگی، تکیه ­ها و هیأت­ های عزاداری سبب شکل گیری ائدیولوژی انقلاب و ایجاد شبکه گسترده مردمی علیه رژیم پهلوی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه هدف و قیام امام حسین(ع) برای اصلاح گری امت اسلامی بود، ابراز داشت: هدف و آرمان امام خمینی(ره) نیز از برپایی انقلاب، اصلاح جوامع اسلامی و بشری در جهان بوده است و امام راحل در سخنران های خود بارهای مختلف جهان اسلام در خطر دانسته اند و خطر رژیم صیهونیستی را برای جهان اسلام گوشزد کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین بهروزی لک بیان کرد: امام حسین(ع) یاران وفاداری داشت که تا آخرین نفس در رکاب ایشان به مبارزه پرداختند، همچنین نیروهای انقلابی قدرتمند و مستحکمی همچون حاج قاسم سلیمانی در مکتب امام راحل تربیت شده اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: اندیشمندان غربی در تحلیل های خود، انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) دانسته اند و به تأثیر محافل و هیأت های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده اند./998/پ202/ف

ارسال نظرات