۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۷۴۱

رأی ممتنع از آخرین برکات برجام!

رأی ممتنع از آخرین برکات برجام!
دولت هیچ دستاوردی در تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی نداشته و عملکرد اروپایی‌ها صرفاً به سبب حفظ منافع خودشان بود.
به گزارش خبرگزاری رسا، کانال روزنه در شبکه اجتماعی ایتا نوشت؛
اخذ رأی ممتنع اعضای اروپایی برجام فتح الفتوح سیاست خارجی دولت روحانی است که موج سواری بر آن را بدون شرم از شکست ننگ‌نامه برجام آغاز کرده‌اند‌.
انگار اینها برای این رأی ممتنع بود که ۷ سال ملت را زیر بار انواع فشارهای اقتصادی و سیاسی بردند!

امروز رئیس جمهور از قدرت دیپلماسی دولت تدبیر و امید صحبت می‌کند که چگونه توانسته‌ است همه کشور‌ها را بر علیه آمریکا متحد کند تا در سازمان ملل به تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران رأی مثبت ندهند.

رأی ممتنع از آخرین برکات برجام!

اما در حقیقت دولت هیچ دستاوردی در تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی نداشته و عملکرد اروپایی‌ها صرفاً به سبب حفظ منافع خودشان بود.

باید توجه داشت که اروپایی‌ها رأی ممتنع داده‌اند. پیام رأی ممتنع اروپایی‌ها این است که تصمیمی درباره تمدید تحریم علیه ایران اتخاذ نکرده‌اند.

بنابراین موضع اروپایی‌ها با ایران یکی نیست، فقط با ایران مخالفتی نکرده‌‌اند، همانگونه که با ایران موافقتی نکرده‌‌اند.

اروپا در این که ترامپ پس از دو ماه دیگر به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند یا خیر، شک دارد. بنابراین کشور‌های اروپایی ترجیح دادند برای شخصی که ماندگاریش در هاله‌ای از ابهام قرار داره، قمار کنند. 

مهم‌تر این که حتی اگر تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل تأیید می‌شد، روسیه و چین آن را وتو می‌کردند.(روسیه و چین اعلام کرده‌ بودند که اگر تمدید تحریم علیه ایران تمدید شود، وتو خواهند کرد).

کشور‌های اروپایی پیش از رأی‌گیری در سازمان ملل، از نتیجه آن آگاه بودند. از این رو تصمیم‌ گرفتند با رأی ممتنع، روسیه، چین و ایران را وامدار خود کنند تا در آینده بتوانند امتیاز‌‌هایی از این کشور‌ها بگیرند. 

منبع؛ کانال روزنه

ارسال نظرات