۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۵۸۳۶۲
بیگی نژاد:

کارگروه کنترل قیمت ارز زیر نظر سران قوا تشکیل شود

کارگروه کنترل قیمت ارز زیر نظر سران قوا تشکیل شود
نماینده مجلس با بیان اینکه دولتمردان در بازه زمانی خاص گزارش دهند، گفت: باید کارگروهی زیر نظر سران قوا تشکیل شده و آنها کنترل قیمت ارز را به صورت ویژه رسیدگی کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی بی‌ حدوحصر در بازار ارز اظهار داشت: باید کارگروهی زیر نظر سران سه قوه تشکیل شود تا آنها به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه این کارگروه باید طبق زمانبندی تعیین شده و دستورالعمل‌های قاطعانه مرحله به مرحله قیمت ارز را کنترل کرده و کاهش دهند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اگر بازه عملکرد مقامات بی‌نهایت باشد هیچگاه مدیران پاسخگو نخواهند بود. 

بیگی‌نژاد گفت: این پیشنهاد را به محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم داده‌ام ضمن اینکه با محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی هم مطرح کرده‌ام.

وی افزود: مشکل ارز مشکلی فرادولتی است چرا که نیازمند همکاری سایر قوا و به ویژه نهادهای نظارتی، انتظامی و امنیتی هستند. ضمن اینکه وقتی از مقامات دولتی وضعیت افسارگسیختگی ارز را جویا می‌شویم آنها در پاسخ می‌گویند در حال کار و فعالیت هستیم اما آنها بایستی بازه زمانی مشخصی را برای پایان دادن به التهابات بازار و ارز تعیین کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: مردم از اینکه در حدود یکسال اخیر نوسانات زیادی را در بازار ارز می‌بینند نگران هستند اما سران قوا می‌توانند با ورود به این حوزه دلالان و سودجویان و ملتهب‌کنندگان این بازار را شناسایی و دستگیر کنند. 

بیگی‌نژاد گفت: کمیته مذکور می‌تواند گزارش‌های هفتگی ارائه کرده و منجر به افزایش امید فعالان مختلف عرصه تولید در کشور شوند. 

وی تصریح کرد:‌ وقتی بازه زمانی اقدامات مدیران باز باشد عملاً نشاندهنده آن است که آن مسئولان نمی‌خواهند کاری کنند و جالب‌تر آنکه وقتی انتقاد می‌کنیم در پاسخ می‌گویند در حال کار و تلاش هستیم. اما مردم و نمایندگان خروجی از مقامات دولتی نمی‌بینند این در حالی است که آنها وعده وعید قول‌های متعدد داده‌اند./841/د102/ق

ارسال نظرات