۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۲۳۹
نماینده مجلس شورای اسلامی:

باید درگاه های رانت، فساد مالی و اختلاس شناسایی شود

باید درگاه های رانت، فساد مالی و اختلاس شناسایی شود
محمدبیگی گفت: اگر اقتصاد الکترونیک شکل بگیرد ما می توانیم درگاه های رانت، فساد مالی و اختلاس را شناسایی کنیم و این بهترین چاره کار در عرصه مردمی کردن اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران استان که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: در مجلس به دنبال بازنگری یکسری از قوانین هستیم به ویژه در حوزه جهش تولید، رفع موانع تولید، تسهیل فرآیندهایی مانند ازدواج و بحث رسیدگی به مسکن و قوانین مربوط به مالیات کشور.

وی در ادامه افزود: معتقدیم بخشی از مشکلات کشور مربوط به حوزه تأمین است و ما این را می پذیریم و برای آن برنامه داریم.

محمدبیگی اظهار کرد: اولین پروژه ای که به صورت ویژه در مجلس به آن پرداختیم طرح دو فوریتی اصلاح مالیات بر خانه های خالی بود و اصرار مجلس بر اجرایی شدن این قانون است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اجرای قانون مالیات به خانه های خالی می توانیم مسکن را از یک کالای سرمایه ای به یک کالای مورد نیاز و مصرفی تبدیل کنیم و سرمایه مردم را به سمت تولید و بنگاه های اقتصادی ببریم.

وی در ادامه بیان کرد: در تولید مسکن نیز اشتغال زایی زیادی نهفته است اما همین موضوع هم باید با دقت مدیریت شود تا مافیای مسکن شکل نگیرد، افراد زیادی را در کشور داریم که تعداد انبوهی خانه دارند و از این راه کسب درآمد می کنند بدون اینکه یک ریال مالیات پرداخت کنند.

محمدبیگی با اشاره به بحث مردمی سازی اقتصاد ابراز کرد: در این راستا به دنبال راه اندازی بنگاه های جدید اقتصادی، تعاونی های اشتغال محور و صنفی و ایجاد تعاونی های بزرگ و کوچک مردمی هستیم که بر این اساس بتوانیم اقتصاد مردمی را رقم بزنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان داشت: موضوع دیگری که مجلس و نمایندگان مردم پیگیری می کنند بحث شفاف سازی در همه امور است و در راستای شفاف سازی در سطح ملی به ویژه در حوزه اقتصاد ما نیازمند اقتصاد دیجیتال و  آنلاین هستیم، اقتصادی که در آن شمارش پول، نظام پولی و بانکی به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

دبیر کمیته بهداشت مجلس تاکید کرد: اگر اقتصاد الکترونیک شکل بگیرد ما می توانیم درگاه های رانت، فساد مالی و اختلاس را شناسایی کنیم و این بهترین چاره کار در عرصه مردمی کردن اقتصاد است.

محمدبیگی تاکید کرد: چند درصدی از افراد جامعه که پول های هنگفتی در دست دارند باید مدیریت شوند و در این فرآیند نیازمند حضور ارگان های نظارتی هستیم و در این زمینه قطع یقین مجلس از ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده خواهد کرد.

وی با نگاه آسیب شناسی به 10 دوره پیشین مجلس گفت: ما می بینیم مجلس در سنوات گذشته در حوزه قانون گذاری و حل مشکلات محلی بیشتر حرکت کرده است اما در حوزه نظارت بر اجرای قوانین ضعف های عمده ای دیده می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه نظارت ها دارد، اظهار کرد: این مهم را با افزایش تعداد بازرسان در ارگان ها، شکل دهی جلسات منظم گزارش دهی و از طریق کارگروه های تخصصی و مشاوره ای برای شناخت آسیب ها دنبال خواهیم کرد.

محمدبیگی با اشاره به حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر تهران عنوان کرد: برای بررسی موضوع جلسات متعددی با کمیسیون های بهداشت مجلس برگزار شد و بحث اعتبارسنجی به بیمارستان ها که یکی از مهم ترین وظایف وزارت بهداشت است مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات و سازمان های بازرسی جزو نهادهای مهم نظارتی هستند، افزود: برای نظارت بهتر بر ارگان ها باید نوعی چابک سازی شکل بگیرد به این معنا که گزارش دهی ارگان ها به مجلس باید با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد هر جا نظارت بهتری وجود دارد ما شاهد عملکرد بهتر و کارآمدی بالاتری هستیم.

این مسؤول اظهار کرد: از دیگر پروژه هایی که نمایندگان مردم در مجلس به آن توجه دارند بحث اقتصاد و معیشت مردم بوده که در این حوزه به شکل محلی، استانی، ملی و بین المللی تقسیم کار صورت گرفته است که این تقسیم کار در بین چهار نماینده استان نیز به خوبی شکل گرفته و سعی بر آن داشتیم که از تخصص های نمایندگان نیز به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان عضو هیات رئیسه و دبیر اول کمسیون بهداشت مجلس اتخاب شدم، عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت، 20  سری دستگاه تجهیزات پزشکی ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) به قزوین اختصاص یافت، همچنین مجموعه کامل مگا آی سی یو مانند تشک مخصوص، مانیتور و ملحقات آن نیز جزو این تجهیزات که هفته آینده وارد قزوین می شوند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه عضویت نماینده استان در کمیسیون بهداشت در حالی که خود این نماینده پزشک است فرصتی است برای حل مشکلات بهداشت و درمان استان گفت: تجهیز و تقویت پایگاه های اورژانس جاده ای قزوین و همچنین تامین نیروی مورد نیاز در بیمارستان های شهدای آبیک و رحیمیان از دیگر مصوباتی بود که در نتیجه دیدار با معاونت درمان وزارت بهداشت حاصل شد.

وی عنوان کرد: هدف در مجلس این است که از صحن محوری به سمت کمیسیون محوری حرکت کنیم چراکه در کمیسیون ها مباحث به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار می گیرد، در حال حاضر نیز کمیسیون بهداشت سه هفته پرکار را پشت سر گذاشته و در این کمیسیون گزارش های پیوسته کرونا را داریم.

این مسؤول ادامه داد: در فراکسیون زنان مجلس عضو هستم و به عنوان سخنگوی فراکسیون بهداشت انتخاب شدم و در فراکسیون گام دوم نیز دبیری اول این فراکسیون به ما محول شد، امیدوارم به یک نماینده گام دومی و دوست دار محیط زیست و علاقه مند به حوزه زن و خانواده فعالیت های اجتماعی خوبی در مجلس داشته باشم.

وی با اشاره به حوزه سیاسی در مجلس عنوان کرد: این هفته جلسه فراکسیون اکثریت به نام فراکسیون انقلاب اسلامی را خواهیم داشت که بالغ بر ۲۳۰ نفر عضو این فراکسیون هستند که نشان دهنده این است که مجلس به لحاظ سیاسی ساختاری به نسبت یکپارچه دارد.

محمدبیگی اظهار کرد: اکثریت سیاسی مجلس در اختیار فراکسیون انقلاب اسلامی بوده و جو کلی مجلس جو همراهی است و ما جو سیاسی را خیلی در مجلس غالب نمی بینیم و یشتر جو خدمتگزاری در مجلس حاکم است. بنا هم نداریم در چهار سال آینده مجلس با یک چهره سیاسی دیده شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: تاکنون بیش از ۲۹۰ نامه از دفتر نمایندگی قزوین ارسال کردیم. حدود ۶۰ درصد مراجعین ما دارای مشکلات معیشتی بودند، حدود ۲۰ درصد مراجعین مشکل اشتغال داشتند و ۲۰ درصد مراجعین نیز برای تسهیلات، وام و جهیزیه مراجعه داشتند.

این مسؤول در پایان گفت: همچنان فعالیت های جهادی خود را به قوت ادامه می دهیم و گروه جهادی شهید حجت اسدی پویاتر و بیدارتر از قبل به خدمت رسانی و محرومیت زدایی می پردازد./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات