۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۵۸۰۷۶
استاد حوزه علمیه کردستان:

نماز جمعه سنگر فرهنگی جهان اسلام است

نماز جمعه سنگر فرهنگی جهان اسلام است
استاد حوزه علمیه کردستان با بیان اینکه نماز جمعه سنگر فرهنگی جهان اسلام است، گفت: از ابتدای اسلام تاکنون نماز و مسجد کانون تصمیم گیری های بزرگ در جامعه اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام وحید رمضانی امروز در دیدار جمعی از معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهار داشت: نماز جمعه یکی از ارکان هویت اجتماعی و مردمی دین اسلام است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: نماز جمعه همانگونه که از اسمش هویداست، عملی عبادی و سیاسی است که در آن بسیاری از مسایل جامعه اسلامی بیان و برای آن راهکار ترسیم می شود.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر فرهنگی جهان اسلام محسوب می شود، بیان کرد: از ابتدای اسلام تاکنون نماز و مسجد کانون تصمیم گیری های بزرگ در جامعه اسلامی بوده و هستند، لذا اهمیت نماز جمعه و مسجد در جهان اسلام بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه استان کردستان افزود: در نماز جمعه به جز ادای فرایض دینی، بسیاری از مشکلات و مسایل روز جامعه اسلامی به صورت شفاف بیان می شود و مردم در این اجتماع معنوی و دوستانه راهکارهای خود را ارائه می دهند.

وی در ادامه گفت: باید گفت که نماز جمعه یک پارلمان معنوی در جامعه اسلامی است که در آن به مانند مجلس شورای اسلامی مسایل بیان و راهکارهای آن نیز تشریح می شود.

حجت الاسلام رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی چندماه نماز جمعه به علت شیوع کرونا در اکثر نقاط کشور بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا و نیز برای حفظ سلامت مومنین و نمازگزاران، در اکثر شهرهای کشور برگزاری نماز جماعت و جمعه لغو شده است، از این رو امیدواریم که این شرایط ویژه هرچه سریعتر کنار برود و دوباره شاهد صفوف منسجم نمازگزاران در مساجد باشیم.

وی گفت: تربیون نماز جمعه در اصل تریبون امت اسلام است که سخنان و مسایل روز را بیان می کنند و مسؤولان و دولتمردان نیز باید به این سخنان گوش دهند و مردم را در حل معضلات یاری کنند./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات