۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۷۵۹۶
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

مجلس خبرگان با عملکرد صحیح خود از نظام اسلامی صیانت می‌کند

مجلس خبرگان با عملکرد صحیح خود از نظام اسلامی صیانت می‌کند
آیت الله رجبی با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در انتخاب رهبری ایفا می کنند، گفت: ملت با عملکرد و رای صحیح خودشان زمینه انتخاب رهبر مقتدر فهیم حکیم را مهیا می­ کنند.

آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش و جایگاه مجلس خبرگان در نظام اسلامی ایران پرداخت و گفت: وظیفه اصلی مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی تعیین رهبری نظام است که اساس نظام را تشکیل می دهد چرا که با تنفیذ رهبری ارکان نظام و سایر نهادهای حاکمیت مشروعیت پیدا می کند؛ از این رو مجلس خبرگان در شناخت، معرفی و تعیین رهبر و هم در بررسی حفظ شرایط و تداوم رهبری انقلاب نقش به سزایی دارد.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حل اختلاف میان سه قوه و ارائه اسناد بالادستی کشور بر عهده رهبر جامعه است، افزود: تمام بحران های مهم نظام اسلامی با بیانات فصل الخطلاب ولی فقیه حل شده و نجات کشور و عبور از بحران‎های بسیار مهم با مدیریت رهبر جامعه امکانپذیر است؛ همچنین ولی فقیه در حفظ منافع و مصالح ملی بالاترین نقش را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه در سایه انتخاب درست مجلس خبرگان و تعیین رهبر مناسب برای مدیریت جامعه، کشور به اهداف و آرمان های خود دست پیدا کرده است، گفت: مشروعیت نظام اسلامی به لحاظ قانونی و همچنین صیانت و حفظ جامعه اسلامی در گرو عملکرد صحیح و مجلس خبرگان رهبری است و اگر مجلس در عملکرد خویش موفق نباشد، مشروعیت نظام مورد سؤال واقع می‌شود و مصالح عمومی کشور و صیانت از نظام و حفظ و تداوم آن به خطر خواهد افتاد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: اگر جامعه در شرایط حساس تاریخی قرار گیرد و با خلأ رهبری مواجه شود، مجلس خبرگان با انتخاب شایسته و تدبیر درست خویش می­ تواند فرد مناسبی را برای مدیریت کشور انتخاب کند؛ از این رو راه پیشرفت صحیح و تعالی کشور منوط به انتخاب سرنوشت ساز نمایندگان این مجلس است و تمام شئون ملت در گرو عملکرد صحیح مجلس خبرگان رهبری خلاصه می شود.

وی با اشاره به ایفای نقش مردم در انتخاب رهبر جامعه، گفت: در جهان، انتخابات یک مرحله ­ای و چند مرحله ­ای وجود دارد، از این رو برخی مواقع مردم به طور مستقیم یک فرد را برای مسؤولیت انتخاب می کنند و در مواقعی، مردم نمایندگان را انتخاب می‎کنند که آنها بالاترین فرد را برای مسؤولیت مهمتر انتخاب کنند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه در واقع مردم نقش اصلی را در انتخاب رهبری ایفا می‌کنند، گفت: مردم با آرای آزاد خود، نمایندگانی را انتخاب می کنند که در نهایت، آنها رهبر انقلاب را تعیین کنند؛ از این رو اگر مردم در انتخابات مجلس خبرگان، نمایندگان صالح و شایسته را گزینش نکنند، در سایه انتخاب نادرست خود آسیب های جدی به نظام تحمیل می شود.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی، نقش اساسی و اصلی را برای انتخاب و نظر مردم قائل شده است، رأی مردم نقش اصلی را در تعیین اولین شخصیت مملکت تا انتخاب ریاست جمهور و نمایندگان مجلس ایفا می کند.

وی با بیان اینکه باید مردم در مسأله انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان به جایگاه و نقش والای خود توجه کنند، افزود: ملت با عملکرد و رأی صحیح خودشان زمینه انتخاب رهبر مقتدر، فهیم و حکیم را مهیا می­ کنند؛ و گرنه با انتخاب ناصحیح نمایندگان، سرنوشت کشور دستخوش اتفاقات ناگوار و جامعه دچار آسیب های جدی می شود؛ از این رو باید مردم با بصیرت، آگاهی و دقت کامل، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حفظ و تعالی نظام و رشد ملت نقش به سزایی ایفا کرده است، گفت: تنها فردی که پس از امام خمینی(ره) توانسته‎اند، تمام توطئه‌­های دشمن را خنثی کرده و آسیب ها و حوادث را تبدیل به فرصت کنند، رهبر معظم انقلاب هستند که هر یک از این حوادث می توانست کشور را با بحران های شدید مواجه کرده و زمینه ساز سقوط نظام و هرج و مرج در جامعه شود./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات