۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۵۵۱

تصمیم وزارت اوقاف مصر برای تشکیل کمیته مقابله با افکار افراطی

تصمیم وزارت اوقاف مصر برای تشکیل کمیته مقابله با افکار افراطی
وزارت اوقاف مصر تصمیم دارد که کمیته مشترکی را با همکاری شورای عالی امور اسلامی برای مقابله با افکار افراطی ایجاد کند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، نادر ابوالفتوح در روزنامه الاهرام نوشت: وزارت اوقاف مصر تصمیم گرفته با همکاری شورای عالی امور اسلامی کمیته ای را به ریاست دبیرکل این شورا و با عضویت رییس بخش دینی، نماینده وزارت اوقاف در امور مساجد، نماینده وزارت در امور تبلیغ و ....برای مقابله با افراط گرایی تشکیل دهد.

به نوشته کارشناس فرهنگی ایران در مصر، وزارت اوقاف وظیفه این کمیته را تهیه و تنظیم طرح و برنامه علمی و عملی برای مقابله با افکار افراطی، سرعت بخشیدن به تصمیم گیری در خصوص آن دسته از کارکنان اوقاف که مشخص شود دارای افکار افراطی هستند و یا از گروه های افراطی حمایت می کنند، تصمیم گیری سریع نسبت به کارکنانی که دست به اعمال خلاف اخلاق و ارزش ها و عرف می زنند و....برشمرد. این کمیته قرار است بطور مرتب تشکیل جلسه داده و به امور فوق رسیدگی کند.

شایان ذکر است که در ماه های اخیر برخی از کارکنان و مدیران وزارت اوقاف بخاطر طرح افکار و اندیشه های افراطی از کار برکنار شدند، آخرین مورد آن «محمد هادی محمد» معاون اداره کل اوقاف قاهره جدید بود که با نامه رییس بخش دینی وزارت به استناد گزار ش های میدانی در خصوص نامبرده بطور موقت از کار برکنار شد.

در همین راستا آقای دکتر جابر طایع رییس بخش دینی وزارت اوقاف در تماس تلفنی با یک برنامه تلویزیونی مصر گفت: ما صفحات اجتماعی ائمه جماعات و خطباء را رصد می کنیم و هر کسی را که افکار افراطی و خطرناک منتشر کند از کار برکنار خواهیم کرد. او در ادامه افزود: ما بخش ویژه ای را برای این منظور در وزارت اوقاف ایجاد کرده ایم و از این طریق رفتارها و گفتارهای همه ائمه جماعات و خطباء را میدانی و در شبکه های اجتماعی رصد می کنیم.

ارسال نظرات