۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۶۵۷۴۹۷

امام جمعه نجف نسبت به هر گونه ارتباط با آمریکا، هشدار داد

امام جمعه نجف نسبت به هر گونه ارتباط با آمریکا، هشدار داد
امام جمعه نجف اشرف در خطبه های این هفته نماز جمعه که به دلیل ویروس کرونا به طور مجازی برگزار شد، بیان کرد: حمله به جایگاه مرجعیت واضح و آشکار است.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که به دلیل ویروس کرونا به طور مجازی برگزار شد، بیان کرد: حمله به جایگاه مرجعیت واضح و آشکار است. دیروز روزنامه شرق الاوسط با یه کاریکاتور اهانت آمیز و امروز در میدان «تحریر» بغداد لوحی اهانت آمیز خطاب به امام خامنه‌ای بر افراشته است.
وی بیان کرد: می‌دانیم که آزادی رسانه اجازه بی احترامی بر مردم و مقدساتشان را نمی‌دهد و آنچه روزنامه شرق الاوسط انجام داده است، دشمنی براهل بیت (ع) و انحراف از هویت رسانه‌ای را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی ادامه داد: آنچه در میدان تحریر بیان می‌شود، سیاسی کردن تظاهرات و کار غیرقابل قبول است و این نشانگر حضور دستانی است که می‌خواهند تظاهرات را از اهداف خود دور نگه دارند.
وی بر ضرورت مقابله با تمرینات نظامی هوایی که در آسمان بغداد و بر سر خانه‌های مردم انجا می‌شود تاکید کرد و اظهار داشت: این اقدام موجب نقض حق حاکمیت و وحشت مردم خواهد شد و با هیچ تفاهم نامه بین المللی یا توافق استراتژیک هماهنگ نیست. بغداد به چه معنایی صحنه تجربیات نظامی خواهد بود؟
امام جمعه نجف با اشاره به بحران برق که با شروع موج‌های شدید گرما و خاموشی زیاد در این کشور همراه بوده است، افزود: نه تنها وزارت برق بلکه دولت را مسؤول این اقدامات می دانیم.
امام جمعه نجف خاطرنشان کرد: ما به دولت عراق اطمینان می‌دهیم که پذیرش آغوش آمریکایی، این کشور را برای همیشه محدود نگه می‌دارد. اوضاع امنیتی و سلسله ترور‌ها، این کشور را با خطرهای مختلفی مواجه می کند به طوری که پس از ترور هشام الهاشمی، نوبت چه کسی خواهد شد.
وی در بخشی دیگر خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر از کادر درمانی کشور، از نظارت آستان های مقدس حسینی و عباسی به خاطر دستاورد‌های بزرگ و چشمگیر در حمایت از مراکز درمانی و پزشکی در زمینه مقابله با بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: آستان های مقدس حسینی و عباسی شایسته هزار تشکر هستند. اسلام همیشه به انجام کار‌های نیک نزدیک است و این همان کاریست که این دو آستان مقدس انجام می‌دهند.
ارسال نظرات