۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۵۶۹۵۱
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

وجود ۷۲۰ عالم واقف در مازندران/ شناسایی ۶۰۰ رقبه حوزه علمیه

وجود ۷۲۰ عالم واقف در مازندران/ شناسایی ۶۰۰ رقبه حوزه علمیه
حجت الاسلام حیدری تعداد رقبات مربوط به حوزه‌های علمیه مازندران را بیش از ۶۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: احیاء موقوفات مربوط به حوزه علمیه را به طور جدی دنبال می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در دیدار نمایندگان طلاب مازندرانی مقیم قم به نقش پررنگ و اثرگذار حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه همواره مهد پرورش عالمان بزرگ دینی بوده است.
 
وی با بیان این که حوزه‌های علمیه پرچم دار نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی هستند، افزود: جایگاه امروز دین و معارف اسلامی در جامعه مرهون سال‌ها تلاش و مجاهدت علما و فق‌های بزرگ است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که علمای حوزه در ادوار مختلف تاریخ با مجاهدت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی خود دین و ارزش‌های اسلامی حفظ کردند، ادامه داد: امروز به برکت همان تلاش‌ها و مجاهدت‌ها شاهد رشد و گسترش معارف اهل بیت (ع) در سراسر گیتی هستیم.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که زهد، تقوا، ساده زیستی، مردم داری و بصیرت علمای دین موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان علیه اسلام ناب شده است، افزود: در طول تاریخ دست‌های شیطانی بسیاری برای ضربه زدن به دین و اسلام ناب تلاش‌های بسیاری کردند، اما علما با بصیرت و هوشیاری توطئه‌های دشمنان علیه دین را خنثی کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط امروز جامعه، وظیفه علمای دین و حوزه‌های علمیه را بسیار سنگین‌تر از گذشته کرده است، خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه باید با پشتوانه عظیم علمی و فقهی که در اختیار دارند پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشند.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز مسائل بسیاری در جامعه مطرح است که نیازمند پاسخگوی مستدل و عالمانه است، تصریح کرد: فقه شیعی ظرفیتی عظیم در جهت تأمین نیاز‌ها و خواسته‌های روز جامعه است که حوزه‌های علمیه باید فقه را به عرصه اجتماع بیاورند و از این ظرفیت عظیم در جهت رفع نیاز‌های بشر استفاده کنند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود حمایت و تقویت از حوزه‌های علمیه را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: بیش از ۶۰۰ رقبه برای حوزه‌های علمیه داریم که احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه با حمایت نماینده ولی فقیه در مازندران و دستگاه قضا انجام می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران بیشترین واقف عالم را در سطح کشور دارد، گفت: ۷۲۰ واقف در استان از علما هستند که سال گذشته یک از علمای استان بیش از دو هزار متر باغ خود را در شهرستان ساری وقف کرده است./950/پ203/ب1
ارسال نظرات