۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۵۵۶۳۸

اجرای طرح مسجد محله محور و محله مسجد محور

اجرای طرح مسجد محله محور و محله مسجد محور
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح «مسجد محله محور و محله مسجد محور» با محوریت همکاری محلات و مساجد برای حل مشکلات در مساجد استان در حال برگزاری است .

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: خداوند متعال برای آفرینش بشر اهدافی را در نظر گرفته است که این اهداف نیازمند تبیین و تبلیغ می‌باشد.

او افزود: با وجود هجمه‌های حال حاضر، نیازمند تبلیغ مبانی اسلامی و دینی می‌باشیم تا بتوانیم در برابر جنگ ترکیبی دشمن که در حوزه‌های اقتصاد، دین، فرهنگ و امنیت و بهداشت شکل گرفته است، جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام احمد رضایی با اشاره به هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: فردا در روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، همایش گام دوم تبلیغ به صورت همزمان در سراسر کشور و استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این همایش از فعالان حوزه فرهنگ و دین از جمله مداحان، روحانیون و نهاد‌های موفق تبلیغات تجلیل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه با برگزاری این همایش، اجلاسیه‌های کنگره ملی تبلیغ آغاز خواهد شد، گفت: این کنگره در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و اجلاسیه‌ها در استان‌ها برگزار می‌شود.

وجود بیش از ۲۰۰ خانه عالم در استان

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان گفت:۶ هزار نفر مبلغ در طول سال گذشته به استان وارد شدند که ۶۰۰ هزار نفر روز تبلیغ در استان را انجام دادند.

او افزود: در حال حاضر ۲۲۶ خانه عالم در استان وجود دارد و تعدادی نیز در حال احداث می‌باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه اولویت استقرار روحانی در روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار می‌باشد گفت: در سال جاری ۱۰ روحانی جدید جذب خواهند شد که با این حساب، تعداد روحانیون مستقر در روستا‌ها به ۱۰۵ نفر خواهند رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در ایام محرم هیچ روستایی بدون روحانی وجود ندارد و روحانیون و طلاب دیگری علاوه بر افراد بومی، از مشهد، اصفهان و قم به استان اعزام می‌شوند.

او گفت: با تخصیص اعتبارات لازم و داوطلب شدن روحانیون، میتوان با جذب ۵۰ مبلغ مشکلات موجود را حل کرد.

ارسال نظرات