۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۵۵۰۰۸

آغاز اقامه نماز جمعه در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

آغاز اقامه نماز جمعه در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از آغاز اقامه نماز جمعه در استان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز اقامه نماز جمعه در استان طی هفته جاری، اظهار داشت: بنا بر تصمیم امروز ستاد استانی کرونا نماز جمعه طی هفته جاری در شهرهای با وضعیت سفید و زرد اقامه می‌شود.

وی افزود: ازسرگیری اقامه نماز جمعه در استان بر اساس اعلام ستاد استانی کرونا و ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا و با التزام به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا و دستورالعمل‌های صادرشده به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم از ورود افراد خردسال و کهن‌سال به نماز جمعه جلوگیری می‌شود.

وی با تشریح محل‌های برگزاری نماز جمعه استان طی هفته جاری، ادامه داد: از جمعه این هفته نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مانه و سملقان، فاروج، بجنورد، شیروان و اسفراین اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های فاروج و مانه و سملقان که جزء شهرستان‌های با وضعیت سفید ازنظر شیوع کرونا هستند اقامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های با وضعیت زرد ازنظر شیوع کرونا نظیر شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان هم نماز جمعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی نمازگزاران، افزود: نمازگزاران باید در نماز جمعه از وسایل مخصوص به خود استفاده کرده و در این رابطه همراه داشتن مهر، ماسک و دستکش ازجمله وسایل ضروری همراه نمازگزاران است.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با توصیه به‌اختصار در بیانات نماز جمعه استان، اظهار داشت: از دیگر دستورالعمل‌های برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان استفاده از نیمی از فضای مصلی ها و محل‌های اقامه نماز جمعه است./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات