۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۵۴۵۳۸
یکی از اندیشمندان نیجریه؛

نژاد پرستی در سیستم حکومتی کشورهای غربی و آمریکا نهادینه شده است

نژاد پرستی در سیستم حکومتی کشورهای غربی و آمریکا نهادینه شده است
هارون البیناوی در یادداشتی نوشت: نژاد پرستی در سیستم حکومتی کشورهای غربی و آمریکا نهادینه شده و هدف آن برتری سفید بر رنگین پوست ها است.

خبرگزاری رسا - بین الملل: هارون البیناوی، از اندیشمندان و فعالان اجتماعی نیجریه، در یادداشتی اختصاصی که در اختیار بین الملل خبرگزاری رسا، قرار داد، با اشاره به قتل جورج فلوید، مرد 46 ساله آفریقایی - آمریکایی که در مینیاپولیس، مینه سوتا، در تاریخ 25 می 2020 کشته شد، نوشت: آنچه بعد از مرگ فلوید در آمریکا روی داده، شورش نیست، همان چیزی که رسانه های سازش کار بزرگ دولتی می خواهند ما باور کنیم بلکه قیام مردمی آمریکایی های سرکوب شده است. این موضوع فراتر از قتل یک سیاه پوست توسط پلیس نژاد پرست آمریکا است.

دیروز یک برادر سیاه پوست که از پیروان شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه است، یک فایل تصویری از تظاهرات برای من ارسال کرد که در آن تظاهر کنندگان شعار الله اکبر میدانند. او گفت آنها بنا دارند عکس شیخ زکزاکی را به خیابان ببرند، من توصیه کردم که این کار ضرورتی ندارد، آنها باید نقش فعالی در آزادی خواهی مردم سرکوب شده آمریکا داشته باشند.

پلیس به سمت تظاهر کنندگان بیرون کاخ سفید گاز اشک آور شلیک می کند، شهر های بزرگ آمریکا برای سرکوب معترضین در حکومت نظامی به سر می برند و مردم برای اعتراض به خیابان ها آمده اند. واشنگتن، پایتخت آمریکا در آتش می سوزد، ترامپ در پناهگاه پنهان شده و بیماری واگیر دار کرونا به سرعت در حال شیوع است، بیشتر از صد هزار نفر تا کنون کشته شده اند در حالی که بیش 40 میلیون نفر بیکار هستند. این خلاصه ای است از آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا در حال روی دادن است.

نژاد پرستی در سیستم حکومتی کشورهای غربی و آمریکا نهادینه شده است

اگر ترامپ رهبر یک کشور مخالف خاورمیانه بود، رژیم نژاد پرست و آدمکش آمریکا خواستار کناره گیری او می شد. این رفتار عادی رژیم امپریالیستی آمریکا است. سکوت اروپا نیز بسیار قابل توجه است، زیرا این ها همه از یک قماش هستند. نژاد پرستی اصلی در سیستم حکومتی کشورهای غربی نهادینه شده و هدف آن برتری سفید بر رنگین پوست ها است.

رهبرای مغرور غربی حتی حاضر به اعتراف وجود نژاد پرستی جامعه خود نیستند، جوامع غربی آلوده به نفرت از رنگین پوستان است و پذیرفتن این حقیقت گام اول برای پیدا کردن راه حل بادوام برای این مشکل می باشد.

ما کاملا از قیام مردمی آمریکا حمایت و شدیدا وحشی گری و نژادپرستی پلیس آمریکا را محکوم می کنیم و به کشته شدگان پر افتخار این قیام تسلیت می گوییم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مرگ بر آمریکا
0
0