۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۲۹۱۱
سخنران حرم رضوی؛

تابع اهل بیت باشیم از مشکلات با آرامش عبور می کنیم

تابع اهل بیت باشیم از مشکلات با آرامش عبور می کنیم
سخنران حرم رضوی گفت: اگر سیره اهل بیت(ع) را الگوی زیبایی هستند، اسوه خود قرار دهیم و توجه به خدا داشته باشیم، همه مسیر زندگی را با موفقیت و سلامت طی می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شب قدربدون حضور زائر شنبه شب در حرم مطهر رضوی  برگزار شد و عاشقان اهل بیت و شب زنده داران از طریق رسانه ملی زائر ثامن الحجج در شب بیست و سوم ماه رمضان شدند.

بنا براین گزارش خادمان رضوی از جواربارگاه امام مهربانی ها مراسم شب قدر را با خواندن دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مراسم قرآن بسر برگزار کرده و از طریق شبکه استانی خراسان رضوی، تی وی رضوی و رسانه ملی مهمان خانه های مردم شدند تا در شرایط پیشگیری از شیوع کرونا از فیض زیارت و شب زنده داری شب قدر از حرم رضوی بهره مند شوند.

حجت الاسلام سیدآبادی، کارشناس مذهبی در این مراسم با اشاره به اهمیت دعا، گفت: خداوند در آیه 152 سوره بقره می فرماید:«من را یاد کنید تا شما را یاد کنم، نعمت مرا شکر کنید و کفران نعمت نکنید.» همچنین در دعای شب 21و 23 ماه رمضان می خوانیم :« خدایا در این شب قدر به من روزی کن که به یاد تو باشم و شکر کنم نعمت تو را و میل و رغبت و عشق به خدا داشته باشم و توفیق بده عنابه و توبه داشته باشم.»

وی شب قدر را شب شب ذکر و یاد خدا خواند و اظهار کرد: باید در فضای ملکوتی این شب یاد الهی در وجود خود زنده کنیم تا از سرمایه یاد الهی برای یک سال در زندگی بهره ببریم.

حجت الاسلام سیدآبادی افزود: ذکر واژه مأنوسی است و از واژه هایی است که در قرآن و کلمات معصومین فراوان آمده است، 257 بار در قرآن واژه ذکر را می گوییم که این حاکی از این بوده که یاد الهی و ذکر خدا مهم است و توجه ومداومت بر آن نیاز جدی همه ما است.

سخنران حرم رضوی به انواع ذکر اشاره و ابراز کرد: ذکر به اقسام مختلف از جمله، زبانی، قلبی و عملی است یعنی انسان با زبان ذکر بگوید، دلش توجه به خدا داشته باشد و همواره یاد خدا در وجود او زنده باشد و خود را در محضر خدا و ناظر بر اعمال و رفتار خود ببیند

وی یاد خدا را مهمترین سرمایه معنوی انسان و بنده خدا دانست و گفت: اگر سیره اهل بیت(ع) را الگوی زیبایی هستند، اسوه خود قرار دهیم و توجه به خدا داشته باشیم، همه مسیر زندگی را با موفقیت و سلامت طی می کنیم و در برابر همه مشکلات و سختی ها و در همه عرصه های زندگی با آرامش حرکت کنیم؛ اگر خدا را خالصانه بخواهیم و از او مسئلت کنیم که به یاد او باشیم، می تواند برای یک سال ذخیره ما باشد و به آرمان های مادی و معنوی دست یابیم.

حجت الاسلام سیدآبادی شکر نعمت های الهی را از آداب دعا کردن خواند و اظهار کرد: یکی از آداب دعا این است که اول نعمت های خدا را ذکر کند و شکر نعمت اولین مرتبه از یاد کردن نعمت الهی است، نعمت الهی را باید درک کرد و سپس شکر آن را به جا آورد.

کارشناس مذهبی بیان داشت: در همه اعمال باید یاد خدا باشد، امروز در این مملکت بهترین ظرفیت ها فراهم شده و ملت در برابر دشمن با قوت ایستاده است اما این کافی نیست و باید این ایستادگی همراه با یاد خدا باشد، این ظرفیت ها وقتی جواب که یاد خدا باشد.

خاطرنشان می شود در شب های قدر که حرم رضوی برای پیشگیری از شیوع کرونا و سلامتی زائران رضوی بسته شده است، عاشقان اهل بیت به صورت پراکنده در خیابان های منتهی به حرم رضوی حضور یافته و شهادت مولا امیرالمومنین(ع) را به محضر ثامن الحجج(ع) ضمن عرض سلام به امام مهربانی ها شهادت مولی امیرالمومنین(ع) را تسلیت می گفتند/864/پ210/ق

امیر خاکراه
ارسال نظرات