۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۶۵۲۶۳۳
امام جمعه موقت کاشان:

یاد قیامت مانع از گناه و معصیت می شود

یاد قیامت مانع از گناه و معصیت می شود
حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه در روایات و آیات قرآن به یاد قیامت بودن را سفارش شده است، گفت: یاد قیامت شکننده شهوات و مانع گناه و معصیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از عوامل ظلم به خویشتن همنشینی با اهل باطل است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عواملی که به شدت در هدایت و تربیت انسان موثر است اعتقاد به قیامت و یاد قیامت است، افزود: قیامت روز یوم الدین است و روزانه ۱۰ بار نماز‌های یومیه یوم الدین را تکرار می‌کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: علامه ملامحسن فیض کاشانی در کتاب محجه البیضاء بیش از یکصد نام برای روز قیامت ذکر کرده است که هریک از این نام‌ها دارای اسراری است که یکی از آن‌ها یوم الدین است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در آخرت و در روز جزا ریزترین اعمال برای خدا مخفی نمی‌ماند و همانگونه‌ای که کوچکترین عمل نیک انسان پاداش دارد، کوچکترین عمل زشت انسان نیز مجازات دارد.

وی افزود: انسان برای اینکه راه را برای ارتکاب گناه باز کند قیامت را انکار می‌کنند و گناهکاران برای فرار از مجازات قیامت را انکار می‌کنند و منکر قیامت می‌شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه در روایات و آیات قرآن به یاد قیامت بودن را سفارش شده است، افزود: یاد قیامت شکننده شهوات و مانع گناه و معصیت است.

به گفته وی ضعیف شدن اعتقادات انسان یکی از آثار گناه است و گناه و انکار قیامت در یکدیگر تأثیر متقابل دارد و کسی که اهل گناه باشد، حتی اگر اعتقاد به قیامت هم داشته باشد به مرور اعتقادات او ضعیف خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه تبعیت از شیطان اعتقاد انسان را تضعیف می‌کند، افزود: انکار قیامت در گناه تأثیرگذار است و گناه سبب انکار قیامت است و انکار قیامت نیز در افزایش گناه تأثیرگذار است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان اگر اهل نماز باشد و با بندگان خدا ارتباط داشته باشد و حق الله و حق الناس و حق النفس را رعایت کند و اعتقاد به قیامت داشته باشد اهل نجات خواهد بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
0
0