۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۵۲۵۸۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولی که نمازجمعه و مسجد نمی‌رود به فکر بازگشایی اماکن مذهبی نخواهد بود

مسؤولی که نمازجمعه و مسجد نمی‌رود به فکر بازگشایی اماکن مذهبی نخواهد بود
آیت الله مهدوی با بیان اینکه مسؤولی که نمازجمعه و مسجد نمی‌رود به فکر بازگشایی مساجد و نمازجمعه نخواهد بود، گفت: نگاه انسان نباید تنها به سمت مادیات و غفلت از آخرت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در درس اخلاق مجازی، با بیان اینکه همت نتیجه طرز تفکر انسان است، گفت: اگر انسان فکر بکند که فقط نیاز مادی دارد، همت او مصروف می‌شود به تحصیل در همان امور مالی، اگر طرز فکر او به مسائل روحی و معنوی بود در آن زمینه همت او مصروف خواهد شد و اگر به هردو فکر می‌کرد همت او در هردو زمینه به کار گرفته خواهد شد.

شاکله هرکسی مسیر فعالیت او را مشخص می‌کند

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: شاکله هرکسی که طرز فکر او است باعث می‌شود که بر همان مبنا فعالیت های خود را ادامه داده و همت خود را در آن زمینه مصرف کنند، انتخاب هرکسی برخاسته از شاکله او است، طرز فکر انسان اعمال و رفتار انسان را جهت دهی می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تأثیر اعتقاد به توحید در شاکله فکری انسان، اظهار کرد: اعتقاد به توحید تأثیر زیادی در زندگی انسان دارد، باید مراقب باشیم شاکله ما به این سمت نرود که منحصرا نگاه دنیایی و مادی داشته باشیم، به هرچیزی که اهمیت بدهیم همت ما نیز صرف تحصیل آن خواهد شد پس اهمیت دارد که چه چیزی برای ما مهم و شاکله فکر ما در چه زمینه‌ای است.

وی نگاه به آخرت را حاصل همت بزرگ انسان عنوان کرد و گفت: کسی که همت عالی داشته باشد و نگاهش به آخرت باشد حاضر به انجام کار خلاف نخواهد شد. حقوق‌های نجومی که شاهد آن هستیم نتیجه این است که شخص همتش صرف در دنیا می‌شود و تا لحظه مرگ پشیمان نخواهد شد.

کسی که دنیا طلبی کند خودش را فریب داده است

آیت الله مهدوی با بیان اینکه سنت الهی مهلت دادن است، تصریح کرد: گاهی خداوند به یک نفر 30 سال مهلت می‌دهد و او کارهای خلافی نظیر دریافت حقوق نجومی گرفتن انجام می‌دهند، بعد از این سال‌ها شخص نتیجه اعمال خلاف و کارهای اشتباه خود را در خانواده و در شرایط زندگی خود خواهد دید و متضرر خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری انسان‌های دارای همت بلند برای کسب آخرت را افراد پیروز و موفق دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید کالای دنیا فریب دهنده است، کسی که به دنبال دنیا باشد فریب خواهد خورد و دچار اشتباه می‌شود، انسان در این دنیا مانند مسافر است و اگر خیال کند قرار است همیشه در دنیا باشد و صرفا به دنیا توجه کند قطعا با مشکل مواجه می‌شود و متضرر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید دین را مانند بازی و سرگرمی ببیند و دنیا را جدی و همیشگی تصور کند، اظهار کرد: کسی که کاری با دین ندارد متوقف در دنیا خواهد شد و این بسیار خطرناک است، امام علی(ع) با چنین انسان‌هایی مواجه شده بودند و در نهج البلاغه شاهد هستیم بر سر آنها داد می‌زدند و علیه آنها موضع می‌گرفتند.

مسؤولان نسبت به بازگشایی مساجد و  برپایی نماز جمعه بی اعتنا بودند

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه برخی مسؤولان به فکر کاسبی مردم بودند و این خوب است اما متأسفانه برنامه‌ای برای نماز جمعه و مساجد نداشتند، تصریح کرد: کسی که از نماز جمعه غافل است قطعا نباید تصمیم گیری درخصوص مسائل بهداشتی پیرامون نماز جمعه یا مساجد داشته باشد، که چنین مسأله‌ای باعث می‌شود شاهد غفلت از بازگشایی نماز جمعه و مساجد باشیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص نشر تفکر و عقاید اسلامی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: زمانی که مسائل معنوی و تفکر معنویت محور در دانشگاه وجود نداشته باشد، خروجی آن افرادی می‌شود که نسبت به مسائل دینی بی اهمیت هستند و زمانی که مسؤولیت می‌گیرند روش آنها بر مبنای بی توجهی به معنویت است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
خب الحمد لله اولین شب قدر با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی برگزار شد اما...
.
معتادی می گفت الحمدلله دیگه مصرف الکل هم آزاد شد و به راحتی هم پیدا میشه و مشکلی نیست! ولی دیروز دیدم تو مسجد محل نماز جماعت میخوندن! باید زنگ بزنم ١١٠ بیاد جمعشون کنه!!
.
بنظرم این طنز تلخ، حکایت کج مسیری جماعتی از مؤمنین در این روزهاست.
روزهایی که دلمان خوش است به هزار هزار ارزاقی که #سهم_فقراست و شده همهٔ توان ما در #همدلی! و همهٔ فهم ما از کلام رهبری

روزهایی که فرق جامعهٔ ایمانی با جامعهٔ سکولار در ندزدیدن ماسک است!

روزهایی که دوستان تسبیح به دست، نگران سیگنال درست و غلط بورس و فرابورس شده اند...

روزهای بخرتا گرون نشده!
روزهای میدونی چند شده؟ .

روزهایی که به خاطر تبلیغ پویش '' درخواست بازگشایی مساجد'' برچسب زمان نشناسی و بی بصیرتی می خوری و فردا که رهبری از خود خرج می کند، دلی مکدر نمی شود و کسی نمی گوید: کم گذاشتیم!

کم گذاشتیم که رهبری از خود مایه گذاشت!

کم گذاشتیم وقتی با اندکی #کار_رسانه ای و اندکی #همدلی_مؤمنانه می توانستیم به این نقطه برسیم

کم گذاشتیم وقتی قرآن میفرماید: مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ(چه شده که وقتی به شما می‌گوئیم جهاد کنید زمین گیر می شوید) توبه/٣٨

کم گذاشتیم وقتی آنان که نفهمیدند سوار و آنان که فهمیدند پیاده بودند... هرچندحکایت آشنائیست، حکایت نامساوی آنان که می دانند و آنان که نمی دانند(زمر/٩)
.
اماروایت این روزها، سخت است.
سخت است به تصویر کشیدن زیبایی ها، درون زشتی ها و نمایاندن فرصت ها میان تهدیدها
کاش می شد دوباره #روایت ها را #فتح کرد.

کاش #آوینی بود
کاش آوینی می بود و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را از این منجلاب بیرون می کشید.
0
0