۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۲۳۷۱
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مراسم احیا در مصلاها و مساجد محوری خراسان شمالی

برگزاری مراسم احیا در مصلاها و مساجد محوری خراسان شمالی
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، مراسم احیای شب‌های قدر در مصلاها و مساجد محوری استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی ویژه شب‌های قدر، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تأکید استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی کرونا ویروس، مقرر شد مراسم شب‌های احیا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هشت نقطه شهرستان بجنورد به‌عنوان مرکز استان برگزار شود.

وی افزود: این هشت نقطه شامل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، گلزار شهدای گمنام، مسجد شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مسجد امام رضا (ع) و مسجد گلستان شهر است.

حیاتی خاطرنشان کرد: در مراکز شهرستان‌ها با تدبیر فرمانداران و ائمه جمعه، علاوه بر مصلاهای نماز جمعه یکی از مساجد محوری نیز به‌عنوان مکان برگزار مراسم شب‌های احیا در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در کلیه روستاهای استان، در روستاهایی که دارای روحانی مستقر هستند با هماهنگی بخشداران و شوراها و دهیاران و روحانیان مستقر در یکی از مساجد آن روستاها مراسم شب‌های احیا برگزار می‌شود.

حیاتی با بیان اینکه ولی در چهار نقطه قرمز استان مراسم شب قدر نداریم، اظهار کرد: در شهر فاروج، شهر گرمخان، شهر زیارت و بخش غلامان و همچنین دهستان آذری در شهرستان اسفراین به دلیل اینکه درزمینهٔ شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند مراسم شب احیا به‌صورت تجمعی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: توصیه به مؤمنین این است که برای شرکت در مراسم شب قدر حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، سجاده، قرآن و مهر را از منزل ببرند تا بتوانیم با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی مراسم شب‌های احیا را در سراسر استان برگزار کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات