۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۱۵۳۰
منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

انسجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی تقویت شود

انسجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی تقویت شود
نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره مجلس اتحاد و انسجام خوبی بین منتخبین مردم استان وجود دارد که این انسجام باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد وحیدی، منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست با مدیران حوزوی استان، با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با روحانیان و طلاب در سفر به خراسان شمالی در سال 91، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار نگرش به روحانیان را در این استان به نقطه مثبتی رساندند.

وی در ادامه با اشاره به زیست قومیت‌های مختلف در خراسان شمالی، افزود: در استانی که تنوع فرهنگی و خرده‌فرهنگی وجود دارد این تنوع هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد.

وحیدی اضافه کرد: خرده‌فرهنگ‌های ناشی از قومیت، زبان و مذهب در این استان وجود دارد؛ اما تاکنون این خرده‌فرهنگ برای ما تبدیل به یک فرصت برای رشد و تعالی نشده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی به‌صورت جدی به این نگاه ورود کرده و به‌عنوان سبک زندگی اسلامی ایرانی مطرح کردند، مقیاسی که با وجود خرده‌فرهنگ‌های مختلف در کشور می‌تواند هویت ملی را ایجاد کند.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این دوره مجلس شورای اسلامی اتحاد و انسجام خوبی بین منتخبین مردم در استان وجود دارد که این انسجام باید تقویت شود و همه این نگاه را داریم که با هدایت و راهبری بزرگواران و علما و روحانیان این حوزه به انسجام قوی‌تری برسد.

وی تصریح کرد: در خصوص موضوعات مربوط به حوزه علمیه ظرفیت آیت‌الله فیاضی به‌عنوان نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ظرفیت بزرگی است.

وحیدی ادامه داد: با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان ما فرصتی فراهم شد تا چهره شاخصی وارد استان شود که از افتخارات حوزه علمیه شیعی است.

وی اضافه کرد: بنده خطاب به آیت‌الله فیاضی عرضه کردم چون نماینده خبرگان هستید، ضروری است شخصیت برجسته‌ای در استان مسؤولیت دفتر شما را بر عهده بگیرد و نگاه شما در استان منعکس شود تا این فرصت از استان گرفته نشود که از وجود شما بی‌بهره باشد.

نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی، استانی تلفیقی است جای حوزه کلامی و منقول در استان خالی است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود در این زمینه اقداماتی صورت گیرد تا از این ظرفیت استفاده شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات