۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۵۰۵۳۹
منبرهای مجازی؛

آیت الله خاتمی: پای انقلاب و حاکمیت دین ایستادن نیاز به زهد انقلابی دارد

آیت الله خاتمی: پای انقلاب و حاکمیت دین ایستادن نیاز به زهد انقلابی دارد
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم از خودگذشتگی در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش ها، ابعاد مختلف زهد انقلابی را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه «منبرهای مجازی» خبرگزاری رسا، به تبیین مهم ترین شاخصه های زهد انقلابی پرداخت.

از نگاه این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، ماهیت اصلی زهد انقلابی را ایثار و از خود گذشتن در مسیر انقلاب و ارزش ها تشکیل می دهد؛ او تاکید دارد که پای انقلاب و حاکمیت دین ایستادن نیاز به زهد انقلابی دارد.

آنچه در ادامه می خوانید، بخش نخست سخنان آیت الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا است.

بسم الله الرحمن الرحیم

زهد انقلابی چیست؟ برای فهم این مساله ابتدا باید واژه زهد و آن گاه واژه انقلاب را معنا کرد؛ زهد به معنای نداری نیست، زهد به معنای بی رغبتی است، انقلابی هم مفهومش، مفهوم روشنی هست، یعنی ارزش های انقلاب اسلامی؛ سخن این است که زهد انقلابی چیست؟ زهد انقلابی عبارت است از پاسداری از ارزش های انقلاب و هزینه کردن پای این ارزش ها.

برای انقلاب از خود گذشتن، خود را فدا کردن، این اسمش زهد انقلابی است؛ زهد انقلابی آن است که پای انقلاب هر آنچه را که داریم فدا کنیم، جان، بالاترین است، مال آنچنان که بحمدلله می بینیم یک کلمه مقام معظم رهبری می گویند رزمایش همدلی، چه موج گسترده ای در کشور بوجود می آید.

گذشت از آبرو شاخصه دیگر زهد انقلابی است؛ سلام و درود خدا بر آن سفر کرده که گفت اگر آبرویی داشتم با خدا معامله کردم؛ زهد انقلابی آن است که پای این انقلاب از سرمایه های مان دریغ نکنیم، « لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» به مقام ابرار نمی رسید مگر آن که از آنچه دوست دارید در راه خدا انفاق کنید.

سخن این است که باورمان شود انقلاب اسلامی سرمایه ای نفیس و ارزشمند است، سرمایه ای که به صراحت بگویم بعد از قرن ها خدای متعال این سرمایه را نصیب یک ملت کرده که حاکمیتش حاکمیت دین و ارزش ها باشد.

پای این حاکمیت دین ایستادن و مقاومت کردن احتیاج به زهد انقلابی و نیاز به از خود گذشتگی همه جانبه دارد.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
التزام و عمل به انفاق و مواسات با مردم، در وقت احتیاج آنها، مستحب نیست، بلکه واجب است.
1
0
پوران
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سلام طرح منبرهای مجازی در این ایام کرونایی کار بسیار عالی برای طلاب است.
0
0