۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۴۹۵۶۶
با هدف کمک به محرومان برگزار می شود؛

رزمایش ضیافت همدلی همزمان با ماه مبارک رمضان در مازندران

رزمایش ضیافت همدلی همزمان با ماه مبارک رمضان در مازندران
معاون فرهنگی اوقاف مازندران از برگزاری رزمایش ضیافت همدلی با هدف کمک به خانواده های مددجو همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.
حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از اجرای طرح ضیافت الهی در استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این طرح برخلاف سال‌های گذشته و نظر به توصیه‌های بهداشتی بدون حضور مردم و هرگونه تجمع برگزار خواهد شد، افزود: هدف ما این است معنویت امامزادگان و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان را از قالب تلویزیون به مردم هدیه دهیم.
 
حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که در طرح ضیافت الهی برنامه‌های قرآنی به صورت مجازی از شبکه‌های اجتماعی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان پخش می‌شود، تصریح کرد: همه علاقه‌مندان در ماه ضیافت می‌توانند در خانه‌های خود از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌گیری کنند.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و مأنوس شدن با کلام الهی در این ایام با فضیلت به طور حتم آثار و برکات معنوی بالایی را با خود به همراه خواهد داشت، افزود: به همین دلیل تلاش کردیم محافل جزء خوانی قرآن کریم از آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری ضبط و همه روزه از سیمای مرکز استان پخش شود.
 
وی همچنین گفت: در راستای طرح ضیافت الهی عواید موقوفات استان که قرار بود در قالب سفره‌های آسمانی و افطاری ساده هزینه شود، در قالب رزمایش ضیافت همدلی و بصورت بسته‌بندی شده پیش از اذان مغرب بین خانواده‌های مددجو توزیع می‌شود.
 
معاون فرهنگی اوقاف مازندران، یکی از مهم‌ترین جلوه‌های ماه مبارک رمضان را دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: پس از طرح رزمایش مواسات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد یک عزم ملی در سراسر کشور و استان برای مشارکت در کمک مؤمنانه در این ایام هستیم.
 
حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که به طور حتم توجه به اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه در ماه مبارک رمضان از اجر و پاداش معنوی بسیاری برخوردار است، بیان داشت: مجموعه اوقاف استان در این کار پر خیر و برکت همانند گذشته پیشگام است و تلاش خواهد کرد از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان در مسائل اخیر استفاده کند.
 
حجت لاسلام قربانی با بیان این که متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نشست‌ها و برنامه‌های عمومی در شب‌های ماه مبارک رمضان تعطیل خواهد بود، تصریح کرد: اما همه توان خود را به کار گرفتیم تا نشست‌ها و برنامه‌های دینی و قرآنی در قالب انفرادی و بدون حضور مردم ضبط و در صدا و سیمای مرکز استان و همچنین فضای مجازی پخش شود.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که همچنین با بیان این که کارکرد‌های اجتماعی و مذهبی امامزادگان و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان با تدابیری خاص حفظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به بسته بودن درب اماکن مذهبی، برنامه‌های مذهبی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب دیگری به مردم عرضه خواهد شد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات