۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۴۸۵۴۸
آیت‌الله جاودان:

محبت اولیای الهی تنها در قلب سلیم جای دارد

محبت اولیای الهی تنها در قلب سلیم جای دارد
آیت‌الله جاودان با بیان اینکه محبت اولیای الهی تنها در قلب سلیم جای دارد، گفت: قلب سلیم هرگز اهل حسادت، کینه و تکبر ورزیدن به دیگران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دعاهای فوق العاده ای برای ماه شعبان ذکر شده است.

وی صلوات شعبانیه را یکی از دعاهای مهم ماه شعبان بیان کرد و ادامه داد: در صلوات شعبانیه نکات بسیار مهمی ذکر شده و نباید مورد غفلت قرار بگیرد، یکی از نکات ممتاز مربوط به بخش چهارم صلوات شعبانیه می شود که می فرماید: بارالها، قلب مرا با طاعت خود آباد ساز و مرا به معصیت خودت خوار نساز.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معصیت برای انسان خواری می آورد، ابراز کرد: ثمره اطاعت از خداوند، آبادانی دنیا و آخرت است؛ اگر قلب آدمی آباد شود آخرتش نیز آباد خواهد شد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اثر عمل انسان ابتدا به خود او می رسد، ابراز کرد: برای مثال اگر انسان اهل غیبت باشد ضرر آن غیبت ابتدا به خودش می رسد و اثر تخریبی سخن خود را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه گناه غیبت بسیار بدتر از انجام عمل ناشایست است، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند: اگر قلب در وجود انسان سالم باشد دیگر اعضا و جوارح نیز سالم خواهند بود در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت اعضا و جوارح سالم باشند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه قلب آلوده و بیمار همه وجود انسان را تخریب می کند، ابراز کرد: طاعت الهی تنها به اقامه نماز و قرائت قرآن اختصاص ندارد بلکه احترام به والدین و کسب رضایت آنان نیز از جمله اطاعات بسیار بزرگ به شمار می رود.

آیت‌الله جاودان با تاکید بر اینکه قلب سلیم هرگز اهل حسادت، کینه و تکبر ورزیدن به دیگران نیست، گفت: حسادت، تکبر و کینه ساختمان قلب را نابود می کند، دوست داشتن خدا و اولیای الهی از ثمرات آبادانی قلب است و این دوستی بزرگ‌تری سرمایه ارزشمند انسان بوده که می تواند از عالم آخرت ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که محبت خدا و اولیای الهی را دارد در طبقات اعلای بهشت جای می گیرد و جایگاهی که تصور آن نیز برای انسان قابل فهم نیست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
همیشه از انسانهایی که بی غل و غش حرفشان را می زدند خوشم می آمده
1
0