۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۴۷۹۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

رزمایش همدلی با شبکه سازی محله محور به مرکزیت مسجد محقق می‌شود

رزمایش همدلی با شبکه سازی محله محور به مرکزیت مسجد محقق می‌شود
حجت الاسلام طاهری گفت: باید رزمایش همدلی به صورت محله محور حول روحانی مسجد و ذیل شبکه ولایت صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر روز گذشته در نشست هماهنگی تشکیل قرارگاه مرکزی رزمایش همدلی در این استان، با اشاره به اتفاقاتی که به واسطه کرونا در دنیا اتفاق افتاده است، گفت: امروز کرونا دنیا را به سمتی کشانده است که مستلزم یک مدیریت اجتماعی نوین است و ما در این مسیر باید به فکر ایده و نظر باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد رزمایش همدلی خاطرنشان کرد: رزمایش به معنای عملیات نیست بلکه تمرین مقدماتی برای یک عملیات دیگر است.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه در حکومت امام عصر نیازمند یک سیستم بر مبنای اعتماد عمومی هستیم، تصریح کرد: امام راحل نیز مدل حکومتی خود را بر مبنای اتکا بر مردم قرار داد و این همان چیزی است که باید در قرارگاه رزمایش همدلی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در قرارگاه باید به فکر راهبری باشیم نه کار عملیاتی، افزود: عملیات باید از طریق مردم صورت گیرد و نهاد‌های مسؤول تنها راهبری عملیات را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه نباید مردم را از توانایی هایشان خالی کنیم، اظهار کرد: مردم نشان داده اند توان کار عملیاتی را به بهترین شکل ممکن دارند؛ بنابراین باید به کار‌های آن‌ها جهت داده شود و این رسالت امروز ما است.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه برای تحقق رزمایش همدلی باید شبکه سازی محله محور حول اساسی‌ترین پایگاه شیعه یعنی مسجد صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید رزمایش همدلی به صورت محله محور حول روحانی مسجد و ذیل شبکه ولایت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های امروز نظام، چالش خیریه‌های بدون خداست، ابراز کرد: عملیات خیر بدون در نظر گرفتن خداوند متعال همان ایمان سکولار است؛ باید حتما کار‌های خیرخواهانه مردم به سمت قرب الهی جهت پیدا کند و به یک شبکه معرفتی جدید سوق داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کار‌ها در قرارگاه مرکزی باید برای به میدان آوردن باشد نه صرفا به میدان رفتن، گفت: همه می‌دانند برای تحقق رزمایش همدلی باید سرمایه‌های مردمی به میدان بیاید تا تحقق پیدا کند؛ به یقین این امر به هیچ عنوان در توان دولت‌ها نیست حتی اگر آن‌ها بخواهند کاری انجام دهند.

وی تشکیل یک کارگروه برای رصد نیاز‌های مردم را ضروری دانست و ابراز کرد: در مرحله نخست باید نیاز‌های مردم درست احصاء شود و این تنها در بسته‌های غذایی خلاصه نمی‌شود.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه امروز سخن از هماهنگی در قرارگاه مرکزی زیاد است، اما این هماهنگی‌ها باید خود را در عمل نشان دهد، ادامه داد: قاعدتا این شبکه اجتماعی باید مبتنی بر نظام رحمت باشد نه نظام ترحم؛ در مرحله نخست احساس می‌شود این رزمایش برای کمک به نیازمندان است، اما در واقع زمینه‌ای برای قرب اغنیا است که نباید از آن غافل شد. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات