۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۳۸۸۰۷
عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی:

سردار سلیمانی اسوه صلح طلبی، صلح جویی و صلح خواهی است

سردار سلیمانی اسوه صلح طلبی، صلح جویی و صلح خواهی است
امین زاده با بیان اینکه شورای امنیت در راستای محکوم ساختن ترور سردار سلیمانی باید قطعنامه تصویب کند، گفت: سردار سلیمانی اسوه صلح طلبی، صلح جویی و صلح خواهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی، امروز ظهر در همایش تحلیلی بر نقش شهید سپهبد سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه ای و جهانی که از سوی مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی شخصیتی بود که با خشونت و ترور مبارزه کرد تا امنیت مردم منطقه محقق شود؛ آیا چنین شخصیتی شایسته گرفتن جایزه نوبل نیست؟

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید این مساله را در سازمان ملل مطرح کند، ادامه داد: این اقدام در راستای محکومیت ترور ناجوانمردانه و قدردانی از تلاش های این بزرگ مرد بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی دلها را تسخیر و بغضی از فقدان خود در قلوب باقی ماند، ابراز کرد: سردار سلیمانی اسوه صلح طلبی، صلح جویی و صلح خواهی است.

امین زاده با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی یک مکتب بود و می طلبد این مکتب در دانشگاه ها آموزش داده شود، ادامه داد: امروز شاهد برخی مباحث و مسائل فرسوده روابط بین الملل هستیم و این مکتب می تواند در روابط بین الملل وزارت خارجه تدریس شود.

وی با اشاره به اینکه نام سردار سلیمانی باید به عنوان یک اسطوره باقی بماند، گفت: امروز آمریکا دانسته چه خطای بزرگی را در خصوص سردار سلیمانی انجام داده برای همین این ترور را توجیه می کند و شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان اسوه خشونت، ترور و ناامنی و جنگ با آمریکا معرفی می کند؛ سکوت در برابر این اقدام امکان تکرار را ممکن می سازد.

عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به اینکه رییس جمهور آمریکا شخصا دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد، اظهار داشت: می طلبد برای مقابله با این اقدام خصمانه دادگاه بین المللی برپا شود؛ شورای امنیت در راستای محکوم ساختن ترور سردار سلیمانی قطعنامه تصویب کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات