۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۳۷۶۵۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هنر بزرگ امام راحل بسیج دل‌های ملت ایران بود

هنر بزرگ امام راحل بسیج دل‌های ملت ایران بود
امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه هنر بزرگ امام ما بسیج دل‌ها بود، گفت: امام مانند آهن ربا در حوزه مغناطیسی وسیع، دل‌های شیفته عدالت و آزادی را به سمت خود کشاند و جذب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن در بجنورد، با تبریک روز آغازین عزت، آقایی، سروری و سیادت در ایران اسلامی، اظهار کرد: این مهم با ورود امام راحل کلید خورد و نقطه عطفی در تاریخ ایران و اسلام به وجود آمد.

وی با بیان اینکه امام نور بود و وقتی آمد ظلمت‌ها از بین رفت، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ ۖ وَالَّذِینَ کفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِک أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» و تأکید می‌کند خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آن‌ها را از ظلمت‌ها به‌سوی نور بیرون می‌برد؛ اما کسانی که کافر شدند، اولیای آن‌ها طاغوت‌ها هستند که آن‌ها را از نور به‌سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند؛ آن‌ها اهل آتش‌اند و همیشه در آن خواهند ماند.

وی اضافه کرد: برنامه خداوند این است که به وسیله حجت‌های الهی مردم را از ظلمت‌ها به نور می‌رساند و امروز یکی از مصادیق این آیه شریفه تحقق پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در دوازدهم بهمن‌ماه سال 57 امام نور آمد و جلوداران ظلمت رفتند، حکومت ظلمانی رفت و حکومت نورانی آمد و سردمداران کینه‌توز رفتند و امام روشن‌ضمیر و بصیر و عزتمند آمد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این زمینه تعبیر قرآن زیباست و می‌فرماید: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ»؛ یعنی در چنین روزی جان و نفس باطل گرفته شد و حق نفس عمیق کشید.

وی افزود: در این روز امام جلوداری کرد و به وطن و به آغوش این مردم شیفته ولایت بازگشت، امام فرموده بود من به ایران می‌روم تا اگر قرار است بمیرم در بین ملتم بمیرم و اگر قرار است زنده بمانم در میان این مردم باقی بمانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در آن قطعه مهم تاریخی، هنر بزرگ امام بسیج دل‌ها بود، مانند آه نربایی که پاره‌های فلز را دور خود جمع می‌کند و حوزه مغناطیسی گسترده‌ای ایجاد می‌کند امام ما در ولایت و امامت خود مانند یک آهن ربای قوی و قدرتمند در حوزه مغناطیسی وسیع دل‌های شیفته عدالت و آزادی و اعتماد به نفس را به سمت خود کشاند و جذب کرد./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات