۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۳۷۲۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت نهضت ترویج قرآن در کشور

ضرورت تقویت نهضت ترویج قرآن در کشور
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز نیازمند تقویت نهضت ترویج قرائت قرآن در جامعه اسلامی هستیم، گفت: متأسفانه در این قسمت کم کاری صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان در ساری با تسلیت ایام فاطمیه بر ضرورت تقویت و گسترش مشی و معرفت فاطمی در جامعه اسلامی تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و آن را فرصت مغتنمی در جهت تبیین دستاورد‌ها و خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم دانست.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی را مفاهیم ناب الهی و قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب با تکیه بر همین ارزش‌های الهی و دینی توانسته علیرغم چهل سال توطئه، تحریم و فشار دشمن امروز زنده، پویا و بالنده باقی بماند.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که باید تربیت قرآنی مورد توجه همگان در جامعه اسلامی قرار گیرد، گفت: اگر تربیت قرآنی در پرروش فرزندانمان مورد توجه باشد به طور حتم افرادی اثرگذار، انقلابی و متعهد برای انقلاب و نظام رشد خواهند یافت.
 
حجت الاسلام والمسلین لائینی با بیان این که کسانی که برای پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی در صحنه‌ها حضور داشتند رشد یافته محافل و مجالس قرآنی بودند، افزود: امروز نیز برای حفظ و گسترش این انقلاب الهی نیازمند جوانانی هستیم که تربیت یافته همین محافل دینی و قرآنی باشند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که قرآن و نهج البلاغه در جامعه اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به این دو کتاب ارزشمند الهی و دینی به طور حتم موجب رفع بسیاری از مشکلات و پیشبرد امور در جامعه خواهد شد.
 
وی با بیان این که امروز نیازمند توجه بیشتر به مباحث قرآنی در جامعه اسلامی هستیم، تصریح کرد: تلاش‌ها برای ترویج قرآن باید بیشتر شود و متأسفانه در این بخش کم کاری صورت گرفته است.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه در برخی محافل دانشجویی، اکثر افراد با غلط قرآن را می‌خوانند، خاطرنشان کرد: باید در بحث قرائت صحیح قرآن برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز نیازمند تقویت نهضت ترویج قرائت قرآن در جامعه اسلامی هستیم، گفت: متأسفانه در این قسمت کم کاری صورت گرفته و باید انگیزه‌ها را در این بخش قوی‌تر کنیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات