۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۳۷۱۸۷
رییس دانشگاه صدا و سیما:

جوانان در گام دوم انقلاب با الگوگیری از تجارب گذشته جامعه را متحول کنند

جوانان در گام دوم انقلاب با الگوگیری از تجارب گذشته جامعه را متحول کنند
اسفندیاری با بیان اینکه جوانان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب با الگوگیری از تجارب گذشته می توانند جامعه را متحول کنند، گفت: بیانیه رهبر انقلاب روایت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما، امروز در نشست علمی «رسانه ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی» که در پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این بیانیه یک روایت از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در بخش اول این بیانیه ما شاهد روایتی از یک رخداد بزرگ در سطح جهانی هستیم که نویسنده این بیانیه تلاش می کند آن را به روایت در بیاورد.

استفندیاری با اشاره به اینکه رسانه ها فعالیت خودشان را با بیان قصه ها و روایات آغاز می کنند، اظهار داشت: توجه رسانه ها به شیوه انتقال و عناصر مختلف روایت و قصه ها بسیار حائز اهمیت است؛ متاسفانه در بیان دستاوردهای انقلاب رسانه ها کمتر به این مهم توجه کردند.

رییس دانشگاه صدا و سیما با تاکید بر اینکه شاخص ها و شخصیت هایی که مصداق دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می روند باید شناسایی و روایات آنان تبیین شود، ابراز کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه خوانش های افراطی و تفریطی بسیاری در زمینه بیانیه گام دوم وجود دارد، ابراز کرد: در جای جای این بیانیه مخاطب خودش مشخص شده اما مخاطب اصلی آن جوانان هستند اما مفاد و محتوای این بیانیه تنها محدود به جوانان نمی شود و وظیفه هایی نیز برای نسل قبل تبیین شده است.

اسفندیاری ادامه داد: با توجه به این تفاوت و فاصله نسلی قرائت ها و خوانش هایی که از این بیانیه انجام شده متفاوت است و همین امر مسؤولیت هایی را متوجه رسانه می کند که در برابر قرائت های افراطی و تفریطی وارد عمل شوند.

رییس دانشگاه صدا و سیما اضافه کرد: بعضا برخی خوانش ها بیانیه گام دوم انقلاب را یک مانیفستی برای تسویه حساب بین نسلی و اشغال و تسخیر مناصب و پست های سیاسی می دانند این قرائت و خوانش افراطی و تقلیل گرا است.

وی افزود: برخی قرائات نیز ضرورت حضور جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب و زیر بار مسؤولیت رفتن نسل جدید را نادیده می گیرند؛ یکی از سازمان ها که نام آن محفوظ است خلاصه ای از بیانیه گام دوم را تهیه و برای ما ارسال کرده بود که بخش های مربوط به جوانان را حذف کرده بود؛ این عمل نوعی بی اهمیت جلوه دادن به تاکید بیانیه گام دوم است و رسانه ها در اصلاح این نگرش نقش بسزایی برعهده دارند.

اسفندیاری درباره نظریه نظام انقلاب، گفت: برخی فکر می کنند نظام با انقلاب در تعارض است چرا که انقلاب می شود تا نظامی نابود شود در حالی که رهبری این نگاه را نفی می کنند و می فرمایند ما تا ابد از نظریه نظم انقلابی دفاع می کنیم؛ در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ما شاهد جمع میان جوشش انقلاب و نظم اجتماعی و سیاسی هستیم.

رییس دانشگاه صدا و سیما با طرح این سوال که چگونه می شود جمع میان جوشش انقلاب و نظم اجتماعی و سیاسی شکل بگیرد؟ پاسخ داد: این تدبیری که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برای ورود مستمر نسل جوان مومن انقلابی به بدنه مدیریتی و اجرایی کشور اندیشیدند پدیده ای است که برای تداوم نظم انقلاب لازم و ضروری است تا منفعت طلبی و بی تحرکی در دستگاه ها که با رویکرد انقلاب اسلامی تعارض دارد از بدنه سازمان ها و دستگاه های اجرایی دور شود.

وی افزود: درس گرفتن از تجارب، خطاها و موفقیت های گذشتگان یکی از راهبردهای تحول انقلاب و جامعه به شمار می رود اگر نسل جدید بدون توجه به نسل گذشته این راه را ادامه دهد در معرض تکرار خطاهای نسل های پیشین قرار می گیرد به خاطر همین ارتباط نسل جدید با نسل قدیم بسیار اهمیت پیدا می کند که در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره شده است.

اسفندیاری در پایان خاطرنشان کرد: تجربیات پیشین باید به نسل جدید انتقال داده شود و این نیازمند یک ارتباط قوی بین جوانان و نسل پیشین است و رسانه ها باید این ارتباط را تقویت کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات