۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۳۶۵۹۲
به همت نهاد کتابخانه‌ها انجام می‌شود؛

برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت موضوع امربه‌معروف

برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت موضوع امربه‌معروف
مسابقه کتابخوانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» به‌ همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقه‌ کتابخوانی با محوریت کتاب «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» با هدف ترویج و همگانی‌کردن امر به معروف و نهی از منکر، به‌زودی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

کتاب «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» نوشته گروهی از مولفان است که انتشارات مهرسا آن را در ۹۶ صفحه و ۵ بخش کلی منتشر کرد. این‌کتاب مهم‌ترین مباحث مطرح در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را شامل می‌شود. ۵ بخش این‌کتاب این، عبارت‌اند از: «آیاتی از قرآن کریم»، «چهل حدیث از معصومین»، «امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام خمینی»، «امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام خامنه‌ای» و «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از از منکر».

هدف از تهیه این‌اثر آشنایی عموم مردم با مفاهیم پایه‌ای امر به معروف و نهی از منکر و گسترش فرهنگ خواندن متون اصیل بوده است. این کتاب سعی دارد مفاهیم کلیدی امر به معروف و نهی از منکر را به صورت خلاصه و در جهت ایجاد فضایی برای تفکر خواننده ایجاد کند.

علاقه‌مندان برای دریافت کتاب «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیک این کتاب، کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مسابقه می‌توانند به سامانه مسابقات فرهنگی نهادکتابخانه‌ها به نشانی پایگاه اینترنتی samakpl.ir  مراجعه کنند.//998/

جوایز درنظرگرفته شده برای برگزیدگان این مسابقه نیز شامل ۱۲ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، ۲۴ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ۳۱۳ کارت هدیه نقدی به ارزش یک میلیون ریال است.

کتابچه در نظر گرفته شده برای این‌مسابقه، مجموعه مختصری از حکمت‌های مندرج در قرآن کریم، احادیث معصومین علیهم السلام و بیانات امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، بدون حاشیه از هیچ نویسنده‌ای است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات