۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۳۵۵۴۶
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در ۶۵ بقعه متبرکه

برگزاری ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در ۶۵ بقعه متبرکه
حجت الاسلام حسینی گفت: بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) به ویژه مساله دفاع از حریم ولایت از ناحیه ایشان می تواند نقش بسزایی در معنویت جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام علی حسینی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ایام شهادت زهرا(س) گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، ویژه برنامه "سوگواره یاس نبوی" در 65 بقعه متبرکه و امامزاده در استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دهه دوم فاطمیه از یکم لغایت دهم بهمن ماه به مدت ده روز در قالب فعالیت فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یکی از مهم ترین اهداف این برنامه اعزام مبلغان به بقاع متبرکه است که آنها تا 25 دی ماه در بقاع متبرکه حضور دارند.

وی افزود: خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به سوالات اعتقادی، شرعی، مشاوره خانواده، تربیت فرزند و مسایل دینی با حضور روحانی در ایام فاطمیه برای زائران بقاع متبرکه دائر است.

حجت الاسلام حسینی گفت: لازم به ذکر است که برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص استان برپا است و آستان مقدس امامزاده عبدالله از بقاع شاخص شهر همدان به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) به ویژه مساله دفاع از حریم ولایت از ناحیه ایشان می تواند نقش بسزایی در معنویت جامعه داشته باشد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی در استان، ترویج فرهنگ وقف فاطمی است که تا کنون 7 وقف فاطمی در استان به ثبت رسیده است./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات