۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۳۲۲۶۰
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

مردم در انتخابات به افراد بی بصیرت و فاقد توان مدیریت رأی ندهند

مردم در انتخابات به افراد بی بصیرت و فاقد توان مدیریت رأی ندهند
استاد حوزه علمیه گفت: متاسفانه در جامعه کنونی ما شاهد برخی مسؤولان بی بصیرت و بصیران ضعیف هستیم؛ مردم در انتخابات به افراد بی بصیرت و فاقد توان مدیریت رأی ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مهمترین رسالت انبیای الهی این بوده که انسانها به بصیرت برسند و براساس آن بصیرت دیگران را به خدا پرستی دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه واژه بصیرت ۴۲ مرتبه در قرآن کریم تکرار شده است، ادامه داد: بصیرت به معنای واقع بینی و تیز بینی است؛ بصیر از اوصاف الهی بوده و براساس آیات الهی انسان باید به این صفت شباهت پیدا کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بصیرت و توانمندی را مهمترین شاخصه مسؤولان در جامعه ایمانی برشمرد و ابراز داشت: کسانی که فاقد این شاخصه هستند حق اتخاذ جایگاه مسؤولیت را ندارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه در جامعه کنونی ما شاهد برخی مسؤولان بی بصیرت و بصیران ضعیف هستیم؛ مردم در انتخابات به افراد بی بصیرت و فاقد توان مدیریت رای ندهند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بصیرت نور عقل و چشم باطن است، اظهار داشت: علت ریزش ها در مسیر حق و ولایت بیانگر عدم بصیرت است؛ بنابراین یکی از مهمترین و جامع ترین شاخصه یاوران ولایت و امامت بصیرت است.

وی با بیان حدیثی، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: تحمل نابینایی ظاهری بسیار راحت تر از کوری باطنی است؛ بصیرت نور چشم باطن است و انسان باید از آن مراقبت و محافظت کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی مهمترین شاخصه منافقان و دشمنان را ظاهر بینی بیان کرد و ادامه داد: مهمترین ویژگی که سبب می شود خط مومنان از خط کافران و منافقان جدا کند واقع بینی و عاقبت نگری است؛ بی بصیرتی و کورباطنی انسان را ظاهر بین می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در میان ادیان جهان مشفق ترین و مهربان‌ترین دین به اسلام مسیحیان و مسیحیت است، گفت: هنگام ظهور بسیاری از مسیحیان به تاسی از حضرت مسیح (ع) منجی آخرالزمان را یاری می رسانند اما بسیاری از یهودیان به سبب بی بصیرتی با حضرت به دشمنی بر می خیزند.

وی با اشاره به سرنوشت قارون و مومن آل فرعون، بیان داشت: قارون نخستین یار حضرت موسی(ع)، قدیس، انقلابی و مفسر کتاب الهی بود اما به سبب بی بصیرتی و حب دنیا به عذاب الهی گرفتار می شود و مومن آل فرعون که مورد اعتماد و پسرخاله فرعون بود به خاطر بصیرت و ایمان وجودی که داشت عاقبت بخیر شد ایشان هنگام ظهور در زمره رجعت کنندگان امام زمان(عج) و از سرداران حضرت خواهند بود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه زبیر از سرداران اسلام بود اما به فرزند خود باخت و جهنمی شد، اظهار داشت: کسانی که در انقلاب به آقازاده های خودشان باختند مصداق امروزی زبیر هستند؛ زبیریان به تبعیت از فرزندان در برابر امامت و ولایت قد علم می کنند و می جنگنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام رهبری، خاطرنشان کرد: معظم له در چند سال اخیر بیش از ۱۰ هزاربار از کلیدواژه بصیرت استفاده کردند و فرمودند: به هیچ‌حدی از بصیرت اکتفا و قناعت نکنید بصیرت و فوق بصیرت خود را افزایش دهید؛ جبهه نفاق بر بستر ظاهر بینی و عوام فریبی مردم کار خود را پیش می برد و تنها درمان آن نور بصیرت است.

وی افزود: هر قومی معاویه و عمر و عاص هایی دارد که در بستر جهالت و بی بصیرتی مردم امت را از نور ولایت دور می کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
* اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو، منفعت طلب و قدرت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
0
0