۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۳۱۸۶۵
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

اجلاس استانی نماز در بجنورد برگزار می شود

اجلاس استانی نماز در بجنورد برگزار می شود
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز، گفت: این اجلاس چهارم دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، از برگزاری اجلاس استانی نماز در استان خبر داد و افزود: این اجلاس چهارشنبه چهارم دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در تالار گلشن بجنورد برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجلاس‌های سالانه نماز که به همت عالم فرزانه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود فرصتی است تا جامعه اسلامی، به‌خصوص اقامه کنندگان نماز از رشحات فکری و اندیشه‌ای امام خامنه‌ای بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با اشاره به اوصاف نماز، اضافه کرد: نماز از برجسته‌ترین و جذاب‌ترین نعمت‌های شگفتی‌ساز الهی و فریضه ممتاز و یکتایی است که درعین‌حال هدیه بزرگ خداوند با وزنی عظیم و متقابلاً با کمترین هزینه مالی و وقتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز پدیده الهی شگفتی‌ساز برای اهل تأمل و خیره و مبهوت‌کننده آدمی است، با اشاره به عناصر شگفتی‌ساز نماز، افزود: ترکیب اذکار نماز، ترکیب حرکات نماز و ترتیب اوقات نمازهای واجب و مستحب ازجمله شگفتی‌های آن است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با تأکید بر ضرورت تمرکز و حضور قلب در آن، مسجدی کردن و جمعی کردن آن، اضافه کرد: الزام پاکیزگی در آن به این معنا که هم در تن و پوشش به دور کردن نجاست و هم در دل و روح با غسل و وضو اهتمام داشته باشیم و الزام به روی آوردن آن از هر نقطه جهان به یک کانون مرکزی از دیگر شگفتی‌های نماز است.

وی با اشاره به عمده‌ترین کارکردهای نماز، اظهار کرد: پالایش جان، دوری از گناهان، معنویت بخشی به ارتباطات بشری، امن و سلامت روانی جامعه، رهایی از چالش‌های ستیزگرانه و بهجت و نشاط ازجمله کارکردهای این آیین است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به ضرورت تبیین فلسفه وجوب نماز، افزود: رهبری در این زمینه می‌فرمایند این هدیه به صورت فریضه و تکلیف درآمده است تا دست‌کم، جامعه از حداقل‌های آن محروم نماند؛ ازاین‌رو همه در این راستا رسالت داشته و باید رسالت خود را به‌درستی انجام دهند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات