۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۳۰۸۸۶
حجت الاسلام مقدادی:

ایفای رسالت طلبگی منوط به تحصیل عمیق و تزکیه نفس است

ایفای رسالت طلبگی منوط به تحصیل عمیق و تزکیه نفس است
مسؤول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان گفت: اگر کسی عالم شد ولی مزکی و آراسته به کمالات اخلاقی نباشد این علم برای هدایت او و جامعه چراغ نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی مقدادی، مسؤول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در چله دوم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نکات ارزشمندی را برای همه امت اسلامی به‌ویژه نخبگان امت بیان کرده‌اند.

وی افزود: سرآمد همه نخبگان امت حوزه‌های علمیه و حوزویان هستند که باید در راستای فهم و تبیین این بیانیه وارد عرصه شده و مباحث و نکات ارزنده آن را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام مقدادی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه راه را به ما نشان داده‌اند؛ ازاین‌رو ما باید در این بیانیه تأمل کرده، وظیفه خود را دریابیم و طبق وظیفه خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از نکات محوری که رهبری در این بیانیه توصیه کرده‌اند مسئله معنویت است، تصریح کرد: اگر پیش هر بزرگی زانو زده و از او بپرسیم راه رسیدن به کمال، سعادت، خوشبختی و بالندگی چیست بدون شک بیان می‌کند راه اول تزکیه است؛ ازاین‌رو ما باید در نسبت به این نکته توجه لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مقدادی گفت: طلاب و حوزویانی که وارد این صنف شده‌اند باید با تمام قدرت درس بخوانند، کاملاً به سلاح علم مسلط شده و برای رشد و بالندگی خود نقشه راه داشته باشند؛ به‌گونه‌ای که ورود و خروج آن‌ها در مباحث باید کاملاً برای خودشان روشن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر خوب درس خواندن مسئله تزکیه نفس هم بسیار مهم است، گفت: اگر کسی عالم شد ولی مزکی و آراسته به کمالات اخلاقی نباشد این علم او برای هدایت او و جامعه چراغ نخواهد بود و فرد نمی‌تواند در وهله نخست خود هدایت شده و در مرحله بعد برای دیگران هادی شود تا راه کمال را پشت سر او طی کنند.

حجت‌الاسلام مقدادی گفت: این توصیه بزرگان ما بوده و رهبری هم در بیانیه گام دوم تحت عنوان معنویت از آن یاد می‌کنند؛ به همین دلیل وظیفه سنگین همه فضلا و حوزویانی که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند این است که خود را به علم و کمالات اخلاقی آراسته و وجود خود را از رذایل پاک کنند.

وی تصریح کرد: درواقع بیشترین کسانی که ضربه به علم و نظام و حوزه زده‌اند کسانی بوده‌اند که علم داشته‌اند ولی تقوا نداشته‌اند یا تقوای صرف داشته‌اند ولی آراسته به زیور علم نبوده‌اند.

حجت‌الاسلام مقدادی افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که در برابر دیگرانی که شاید نخواهند عزت و عظمت ما را ببینند، بایستیم و افراد فاضل و شایسته پرورش دهیم تا مایه خشنودی امام زمان (عج) و رهبری باشیم./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات